• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan ik cellen met € 0 automatisch leeg laten zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
287
In een tabel heb ik veel cellen die m.b.v. formules "€ 0" weergeven. Dat maakt het onoverzichtelijk. Is er een manier om die cellen te selecteren en zo in te stellen dat ze leeg blijven bij waarde € 0?
 
Ja sorry, zie voorbeeldbestand waarbij ik de cellen D5, D6 en D 7 leeg wil krijgen.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldx.xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 24
Dank Sjon! Dat werkt! Maar nu krijg ik in een volgende kolom waarin het percentage van de winst wordt uitgerekend het probleem dat daar " #WAARDE! " komt te staan. Zie in kolom F van voorbeeldx2.xls waarin ik cellen F5, F6 en F7 ook weer leeg wil laten zijn. Is dat ook mogelijk?
 

Bijlagen

  • Voorbeeldx2.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 17
daar kan je zo vanaf komen:

PHP:
=ALS.FOUT(D3/B3;"")
 
of wijzig de celopmaak in Financiëel ipv Valuta.

Je krijgt dan niet € 0,00, maar € -
 
Of celeigenschappen > getal> aangepast = € 0,00;;
 
Laatst bewerkt:
Zo wil ik ook zaken doen. Je koopt iets aan 1 euro verkoopt het aan 2 euro en je hebt 3 euro winst.
 
Kan het niet met voorwaardelijke opmaak, als waarde is € 0 dan tekstkleur wit, zie je er ook niks van.
 
0 kan toch ook het resultaat zijn? Afboeken tegen inkoopprijs of verkopen tegen inkoopprijs. Gewoon een echte tabel gebruiken en niet meer regels opnemen dan noodzakelijk. Als je een nieuw item toevoegt dan worden de formules vanzelf meegenomen.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldx2.xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 15
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan