Externe HDD word soms wel en soms niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie123321

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2016
Berichten
101
Ik heb een externe HDD van Toshiba en hij komt wel in beeld bij Mijn Computer, maar als ik een s.m.a.r.t. test doe, dan is de schijf niet te zien. Hetzelfde als ik naar Schijfbeheer ga: niet te zien.

Hij heeft wel een letter toegewezen gekregen (I), de ene keer is het wel mogelijk om bestanden over te zetten van de schijf en op een ander moment opeens niet.

Mijn vraag is: wat is er aan de hand en wat kan ik misschien doen om alle bestanden er vanaf te krijgen?

Schijf is onbetrouwbaar, dus ik ga 'm wel wegdoen. Het is alleen maar alles er vanaf zien te krijgen.
 
Wat is er aan de hand? je mag twee keer raden.
Als het nog lukt, Je gegevens overzetten op een nieuwe HDD/SSD
 
Dat word dan een leuke klus, 1,7 TB overzetten. En dan heb ik er nog eentje met s.m.a.r.t. foutmeldingen. Dat word leuk.
 
Ik zou de Toshiba uit je start-post eens van een andere usb-kabel voorzien n dan nog eens testen....
Als je hem niet ziet bij de smart-test moet er wel bijna sprake zijn van een contact-probleem.
De andere, met foutmeldingen of waarschuwingen in de smart-gegevens z.s.m. backuppen en vervangen.
 
Toshiba uit de HUB gehaald en direct op laptop aangesloten. Gaat 100 mb/s en valt niet weg. Goed dat je het even zegt.

Die ander is wel zeker weten niet goed. Dus snel data overzetten.
 
Laatst bewerkt:
Dan met die Toshiba kan dus ook een probleem zijn van te weinig vermogen op de usb-poort.
Als je daar een hub aanhangt waar nog meer op is aangesloten kom je al snel in de roblemen.
De oplossing is dan een zgn. "aangedreven" usb-hub, dat is een hub met eigen stroomvoorziening, een adapter dus.
Daarmee is het probleem gegarandeerd opgelost. :thumb:
 
Ja, ik ben die HUBS wel, want ik heb er zelf een. Enige probleem is dat het deze is en dat ik bij aankoop de verkeerde stekker aan de stroomkabel had zitten: UK in plaats van EU (eBay aankoop) Ik dacht dat het alleen de snelheid zou verlagen en dat doet het ook aanzienlijk, maar dat maakt me niets uit.

Alleen als er ook connectie-problemen komen, dan is het een ander verhaal. Ik ga ook kijken hoeveel schijven ik wil behouden en waar ik me de data heen ga. Dus voordat ik een nieuwe HUB koop, moet ik wel weten wat erin gaat. De prijzen verschillen nogal per aantal USB poorten.
 
Laatst bewerkt:
Heb deze, werkt als een speer :thumb:
Dit type is wellicht een optie als je ook regelmatig je foon of camera wilt / moet laden...is een fractie duurder maar 2 poorten meer en een zwaardere voeding.
 
Externe HDD's vragen vaak niet zoveel stroom als ze in slaapstand zijn. Pas als ze "aangesproken" worden, gaan ze echt draaien.
Maar goed, ik heb er 1 die blijft hard draaien (dat is waarschijnlijk de stroomvreter) en die ga ik ook z.s.m. wegdoen. Zonde van de stroom.

Voor 30 euro kan je idd wel een goede HUB kopen en dan ook USB 3.0 ingangen. Maar dan moet ik ook nog een 5 of zelfs 10 meter lange kabel nodig die ook USB 3.0 ondersteuning heeft. Samen word het prijzig. Maar goed, je krijgt er wel wat voor.

Wel opvallend dat die sites zoals Wehkamp bijna 10 euro meer vragen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aan klanten die van gemak houden en niet verder rond kijken verdienen ze dus heeeel veeel geld....
Er bestaan voor pc, laptop en onderdelen, accessoires op dat gebied prijsvergelijkings sites als de pricewatch van Tweakers.net.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan