Indexering van Shapes in Word 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchOirs

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Berichten
720
Goedemiddag allen,

Zit met een vraagje over een Word document.

Heb in een (Basis) document in Word 2003 diverse Shapes staan.

De helft blijft gewoon constant staan, maar de andere helft is afhankelijk van een bepaalde variabele.

Alles werkte perfect, totdat Word een eigen leven begint te leiden en af en toe het Shapes index nummer veranderd.

Hierdoor werkt dan alles niet goed meer. Heb wel een truuk gevonden om het index nummer van een shape boven water te krijgen, maar werkt wel omslachtig.

Vraag is of er een eenvoudige manier is om met een soort index van alle Shapes, deze boven water te krijgen?

Zal nog ff proberen een voorbeeldje in elkaar te maken.

Vr. Gr.

Dutch
 
Ik raak altijd een beetje achterdochtig als ik dit soort vragen zie, vooral als ik dit soort zinnen lees:
Alles werkte perfect, totdat Word een eigen leven begint te leiden en af en toe het Shapes index nummer veranderd.
Word is een vrij stom programma (als het gaat om zelf dingen bedenken) en een versie die al in geen jaren meer een update heeft gehad (wordt namelijk al lange tijd niet meer ondersteund door Microsoft) zal niet 'opeens' een eigen leven gaan leiden. Daar moet een oorzaak voor zijn. Dus de eerste vraag moet zijn: wat is er veranderd in je configuratie?
 
Goedenavond OctaFish,

in de configuratie veranderd alleen een variabele, waardoor er eventueel (hangt af van de variabele) een Autovorm zichtbaar wordt.

kwam bij het opbouwen hiervan achter, zodra je een Shape iets verplaatst de index van de schapes (kan) veranderen.

dus alles overnieuw opgebouwd zonder verplaatsingen, maar desondanks kwam het weer voor.

Bij opstarten document worden bepaalde Shapes onzichtbaar gemaakt en indien nodig komt er één tevoorschijn.

Kan door deze actie die indexering ook al veranderen?
 
Configuratie is iets anders als een variabele; dat is bijvoorbeeld een update in je Office (zoals ik zei: niet waarschijnlijk) of een andere update die invloed heeft op de Office werking. Al zou ik zo gauw niet weten wat. Hoewel: aanpassen van de onderliggende macro bijvoorbeeld zou iets kunnen doen. Zonder het document te zien, is het dus lastig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan