Programma's dwingen naar D schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

staf

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2002
Berichten
50
Mijn W10 staat op een SSD schijf.
Aangezien de SSD schijf niet zo groot is wil ik programma's installeren op de D schijf, bij sommige programma's krijgt men niet mogelijkheid om de opslagplaats te kiezen.
Is het mogelijk om programma's te dwingen om zich op de D schijf te installeren.
Mvg
Staf
 
Sommige programma's laten zich niet ergens anders installeren dan op de systeemschijf.
Als de mogelijkheid niet wordt geboden zal het voor het betreffende programma waarschijnlijk nodig zijn om op de systeemschijf geïnstalleerd te zijn.
Je kan na installatie de folder waar het programma in werd geïnstalleerd proberen te verplaatsen naar de D: schijf maar de kans dat het programma dan niet (goed) werkt is dan groot.
 
Laatst bewerkt:
Hoe groot is die SSD dan?
Kijk hier eens naar.

Een groot aantal herstelpunten (systeemherstel) nemen vaak veel ruimte in. Kijk ook naar het virtueel geheugen (pagefile.sys). Is vaak 2 x het RAM en dat is niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Een grotere SSD pleit ik al jaren voor, despijt het afwijkende advies van anderen....

Vaak zit ook een download map aardig vol.... verhuis die en de Mijn Documenten map naar de D-schijf.
https://www.schoonepc.nl/beste_tips_schoonepc.html#6
Een groot voordeel is dat als de systeem partitie crasht die zelden mee gaat crashen. Je moet echter nog steeds backuppen...


Hoe groot is jouw SSD eigenlijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan