Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

verslegerss

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2010
Berichten
34
Computer installeert telkens dezelfde update, ondanks deze al meerdere keren is geinstalleert. Installatie is telkens volledig doorlopen.

Waar kan dit aan liggen?
 
Welke update is het? Kijk eens bij je Update-geschiedenis?
 
Om het beter uit te leggen: de computer download de software na een tijdje begint hij te installeren en enkele uren (6 uur) later is de installatie voltooid en vraagt hij om de computer opnieuw op te starten (blauw schermpje) hij start opnieuw op, ik log mij terug in kom ik op mijn bureaublad ik ga terug naar mijn instellingen klik op windows update staat er in het rood: uw computer loopt het risico want er is software niet up to date zoek naar updates, ik klik updates zoeken begint hij terug vanaf nul.

De update heeft te maken met windows onderdelen 1803.
 
De update wordt duidelijk niet geïnstalleerd en de reden is onduidelijk. Wat mij wel opvalt dat is dat de computer er zo lang over doet. Als dat normaal voor u is dan zal de computer niet geschikt kunnen zijn voor Windows 10. Controleer daarom eerst bij de leverancier of de fabrikant van het moederbord of er drivers zijn voor Windows 10 én 32 of 64 bits die u gebruikt. Het gaat daarbij om de chipset of moederbord drivers en natuurlijk niet om geluid of netwerk. In geval van een UEFI firmware (een BIOS wat vanuit Windows toegankelijk is) zal de BIOS versie daarnaast bovendien de juiste moeten zijn voor Windows 10. Veel computers staken de werking omdat Windows 10 ingrijpend verandert en dit is, volgens mij, de één na laatste grote update dus heeft u er al eentje gemist. 1803 was van 10 april 2018.

Behalve de geschiktheid van de computer voor Windows 10: op de volgende help pagina van Microsoft staat wat u allemaal kan doen als deze update niet wil installeren en een link naar de probleemoplosser. Download echter niet de daar door iemand aangeraden software. https://answers.microsoft.com/nl-nl...t-steeds/77676544-9d5b-40bd-a854-f7037198d144

Wat er op dat forum niet wordt behandeld, dat is dat er veel schijfruimte zal moeten zijn. Ook kan ik aanraden om eerst een schijfcontrole te doen via Eigenschappen van het station in Verkenner. Fouten in het bestandssysteem komen veelvuldig voor. Repareer niet automatisch sporen en sectoren omdat de gegevens in die partitie dan voorgoed onleesbaar kunnen worden en dit dan weer een dag duurt. Raadpleeg de logboeken (met help zoeken "logboeken") voor fouten en bij meer problemen met installeren van programma's zal het moederbord een I/O (input/output) probleem kunnen hebben. Er is dan onderzoek nodig naar de werking van de computer, bijvoorbeeld een geheugentest. Ik denk dat alles daarmee dan wel geschreven is. Jammer dat de controleopdrachten die ik gaf in de eerste link niets hebben opgeleverd.
 
Zijn er nog typische kenmerken waaraan je kan merken dat windows 10 niet geschikt is? Traag is al een kenmerk.
 
Om het beter uit te leggen:............. (blauw schermpje) .................... uw computer loopt het risico want er is software niet up to date zoek naar updates,.........De update heeft te maken met windows onderdelen 1803.
Als je een blauw scherm krijgt dan wordt de installatie niet afgemaakt, dus je zou moeten uitzoeken wat de oorzaak van dat blauwe scherm is.

Hoe?
Kijk eens of er een dumpbestand genoemd wordt bij het blauwe scherm.
Kijk de systeem logboeken eens na op waarschuwingen
Test het RAM geheugen eens op werking met memtest86.

Kijk eens of je er zelf en met hulp van Google uitkomt hoe eea moet, wat je niet weet vraag je hier nog.

Welke type pc heb je: graag zoveel mogelijk info, zoals merk type moederbord, CPU, RAM merk/type, etc.

Heb je iemand in de buurt die dit weet en ook graag helpen wil..... dat gaat 10x zo snel.... ;)
 
Windows 10 werkt ook wel op langzame computers maar het zegt iets over de ouderdom ervan. De computer heeft voor Windows 10 minimaal:

Processor: 1 gigahertz (GHz) of sneller of Systeem op een chip (SoC)
RAM: 1 gigabyte (GB) voor 32-bits of 2 GB voor 64-bits
Hardeschijfruimte: 16 GB voor 32-bits OS of 32 GB voor 64-bits OS
Grafische kaart: DirectX 9 of nieuwer met WDDM 1.0-stuurprogramma
Beeldscherm: 800x600

En ja, er zullen moederbord of chipset drivers voor moeten zijn. Behalve onderzoek of je deze kan downloaden via officiële bron (anders zou het een lijdensweg zonder einde zijn via onbetrouwbare sites) zou u ook kunnen kijken bij Apparaatbeheer of er afwijkende pictogrammen zijn zoals met een uitroepteken er in, bij de uitgeklapte lijst van apparaten. Bij ieder moederbord is ook een schijfje met drivers en stuurprogramma's waar op staat voor welk besturingssysteem het bedoeld is. Er zijn vaker geen als wel compleet nieuwe drivers beschikbaar.
 
Kun je dan niet zien om welke update(s) het gaat (KB)? Verder moet je dan toch echt antwoord geven op de vragen:
Welke type pc heb je: graag zoveel mogelijk info, zoals merk type moederbord, CPU, RAM merk/type, etc.
 
Soms zijn er conflicten met bepaald systemen, dus is het handig om dit te weten.
Waarom treedt een probleem wel op bij het ene systeem en het andre systeem niet als verder exact dezelfde software er op zit....
Dan lijkt het me voor de hand liggend om te denken dat de systemen toch invloed hebben.. en je hebt nu eenmaal systemen met weinig ... maar ook die met veel problemen tav het installeren van een OS.
Compris? ;)
 
Route99: Als ik geen blauw scherm zou mogen zien, wat scherm zou er dan in de plaats moeten komen? computer moet toch opnieuw opstarten na installatie?
 
Ik heb geen idee dat het blauw is want stel dit opnieuw opstarten altijd uit.

In deze video is te zien hoe de tijdelijke bestanden verwijderd worden en de update service uitgeschakeld. Misschien nog wil de update daarna lukken. Uitgangspunt is wel dat een heel traag verlopende update gewoon onderbroken wordt want als het uren gaat duren, dan kan je er van uitgaan dat het niet lukt.

https://www.youtube.com/watch?v=lZpiaD_gG20
 
Dat kun je wel honderd keer zeggen maar dat zal niet helpen. Je moet de vragen beantwoorden en aangeven wat je hebt uitgevoerd. Anders kom je niet verder. Wat is de KB, welk systeem praten we over, o.a. RAM, virtueel geheugen etc. etc.
Wat heb je uitgevoerd van de gedane suggesties? Je kunt screenshots maken! Waar zijn ze?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan