standaard herinneringstijd veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vlinder987

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2019
Berichten
9
Ik wil graag de standaard herinneringstijd bij de taken veranderen.

Als ik van een email een taak maak wil ik er altijd een herinnering aanzetten, maar die staat standaard op 15.30 uur.
Ik wil deze standaard op 08.30 uur. Het scheelt toch tijd als ik dat al standaard heb staan om die tijd.

Nu heb ik bij bestand/opties/taken/ de herinneringstijd standaard op 08.30 uur gezet, maar hij pakt dat niet.
Wat doe ik fout?
 
Ik weet niet precies wat je gedaan hebt, maar ik heb net getest met een paar instellingen, en elke keer neemt hij exact de tijd over die ik dan instel in de Opties. Welke versie gebruik je?
 
Ik heb Office 2013. Maar als ik ook kijk bij Bestand/opties/taken blijft daar de tijd wel staan op 8.30 uur zoals ik het heb ingesteld, maar als ik een herinnering wil hangen aan een taak dan staat het nog steeds op 15.30 uur. E.e.a. schijnt ook te maken te hebben met je dagtijd van je agenda. Die staat nu op 08.00-16.30 uur. Als ik dit verander dan wijzigt die standaard tijd van 15.30 uur mee.
 
Dat laatste snap ik niet helemaal; 15:30 is niet gelijk aan 8:00 noch aan 16:30, dus ik zie daar geen verband. Ik gebruik (op het werk) Office 2010, en daar werken de instellingen precies zoals je stelt: <Bestand>, <Opties>, groep <Taken>, <Herinnering instellen voor taken met einddatums> aanzetten en tijd instellen met <standaardherinneringstijd>.
Wel is het zo dat als ik een mail sleep naar de groep <Taken>, de herinneringstijd Uit staat. Ik moet hem aanvinken. Logisch, want de nieuwe taak heeft nog geen einddatum. Dus dan kan de herinneringstijd niet worden ingesteld. Kies ik eerst een einddatum, dan wordt gelijk de herinneringstijd correct ingesteld.
 
Ik snap dat dus ook niet. Vandaar dat ik het op het forum zet. 15.30 uur zit binnen het tijdsbestek van tussen 8-16.30, dus 15.30 en dus ook 08.30 uur zou gewoon goed moeten gaan.
 
Zoals ik hierboven al beschreven heb. Via bestand/opties/taken en daar de standaardherinnering op 08.30 uur zetten. Maar dat heb ik een paar weken geleden al gedaan en het blijft ook staan. Alleen als ik een herinnering plak aan een taak dan staat er standaard 15.30 uur en moet ik het dus elke keer veranderen.
 
Dat bedoelde ik dus niet, dat gaat niet over de werkwijze. Op welk moment zet je de eindtijd? Zoals ik al zei: als ik eerst het vinkje zet, en dan pas de einddatum is er sowieso niks aan de hand. Andersom bij mij ook niet, maar ik ben dus benieuwd wat er bij jou gebeurt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan