Storage pool verwijderd..nu herkent windows mijn HDD niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Berichten
892
Hey guys

Ik had in windows 10 64bit een storage pool gemaakt van 2 HDD schijven. Een van de schijven is kapot gegaan, waardoor ik de melding kreeg dat mijn pool niet meer goed werkt. Nu heb ik een backup, dus ik dacht ik verwijder de pool wel en dan gebruik ik allen de overgebleven schijf.
De schijf werd in de pool herkend, maar na het verwijderen van de storage pool.. Ziet hij de HDD niet meer

Ik heb hem nu even voor t gemak in een externe HDD dock gedaan die ik altijd gebruik voor mijn HDD's te lezen ...maar hij ziet hem dus nergens verschijnen

Niet in Diskmanagement, ook niet in MiniPartition tools

Ik weet vrij zeker dat deze schijf gewoon nog werkt... maar ik weet niet waarom hij nergens herkent wordt... misschien omdat hij deel was van een storage pool en ik hem verkeerd heb 'verwijderd? '

iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Data mag er gewoon af eventueel
 
Wellicht kun je iets met de info en handelswijze in deze topic..?
Of anders mogelijk dit artikel...?
 
Thanks voor je reply..ik zal het eens doorlezen maar ik twijfel of ik er wat aan heb. Het lijkt me een iets ander probleem...voor als je storage pool niet goed werkt.. Ik wil alleen dat hij mijn schijf weer herkent.

update:
Als ik allebei mijn HDD aansluit met die dock..krijg ik heel even in storage pool dit overzicht te zien

picpick_001_1553528627.png

En na paar sec gaat hij weer weg...

De ene schijf lijkt nog goed te zijn dus...
 
Tis wat in de volksmond RAID 0 wordt genoemd maar het niet is, tis striping, nadeel is indien 1 schijf niet leesbaar is je niet meer bij de data kan en ook niet is te repareren.
 
De data zal me een zorg zijn, dat mag er allemaal af. Maar die ene schijf is nog gewoon prima qua functioneren.. kan ik die niet gewoon een harde reset geven zeg maar.. Of een format of zo?
 
En die dingen staan niet in schijfbeheer?

Kijk dan eens in de raid bios van het moederbord of de array is te verwijderen.
 
Nee daar komen ze niet in voor nee...

Maar wel dus als ik ze aansluit en storagepool settings open..dan zie ik ze even verschijnen (de ene met groen vinkje, ander met geel)..en dan gaat dat scherm weer weg en staat er niets meer bij storage pool
 
Nee ik heb een AMD setup, met een Threadripper 2950X CPU....

En nee nog niet in RAID gekeken, drukke dag vandaag :(
 
Merk en type moederbord?
AMD had "vrougah" raidexpert voor Windows, miss. dat die door de mobo bakker ook wordt aangeboden voor die chipset.
 
Bedankt voor je reactie Lange Pier

Ik heb uiteindelijk een fatsoenlijke partition manager gekocht die de schijf wel herkende. En vandaar uit heb ik alles kunnen verwijderen en opnieuw kunnen instellen

Die ene schijf is kaduuk, maar de andere niet dus die kan ik nog gebruiken.

Thanks voor je hulp!

Deze kan op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan