Excel bestand als PDF opslaan / mailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RogerJordi

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2019
Berichten
19
Goedemiddag allemaal,

Ik ben momenteel bezig met het maken van een macro voor een Excel bestand, waarbij een werkblad wordt opgeslagen als PDF met een titel op basis van bepaalde cellen. Dit gaat goed, echter komen mijn bestanden overal terecht, omdat er geen gebruik wordt gemaakt van een vaste opslagadres. Aansluitend print de macro het PDF bestand uit. De macro ziet er als volgt uit:

Sub PDF()
'
' PDF Macro
'

'
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
Range("K12") & " " & Range("D7") & " " & Range("D23") & " " & Range("C16") & " " & Range("C21") & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:= _
True
'
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True, _
IgnorePrintAreas:=False

End Sub

Nu wil ik dat mijn bestanden op een vaste locatie worden opgeslagen, met dezelfde werking als in de huidige macro. Ik kom zelf echter niet op een oplossing...

Graag zie ik jullie antwoord tegemoet.

MVG

Rogier
 
Het gewenste pad kan je meegeven aan Filename:=
 
Filename:= _
"G:\Algemeen\Order\Range("K12") & " " & Range("D7") & " " & Range("D23") & " " & Range("C16") & " " & Range("C21") & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:= _

Zo pakt die hem in ieder geval niet (ik zit helemaal fout volgens mij), moet ik een dubbele Filename:= toepassen?
 
Code:
"G:\Algemeen\Order\[COLOR="#FF0000"]" &[/COLOR] Range("K12")
 
Da's mooi:d Dan mag je de vraag nog even op opgelost zetten.
Tip voor een eventuele volgende vraag; lees even dit linkje: https://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

Iets anders geschreven
Code:
Sub VenA()
  c00 = "E:\Temp\" 'Het pad
  With ActiveSheet 'Sheets("Sheet1")
    .ExportAsFixedFormat xlTypePDF, c00 & [COLOR="#FF0000"].[/COLOR]Range("K12") & " " & [COLOR="#FF0000"].[/COLOR]Range("D7") & " " & [COLOR="#FF0000"].[/COLOR]Range("D23") & " " & [COLOR="#FF0000"].[/COLOR]Range("C16") & " " & [COLOR="#FF0000"].[/COLOR]Range("C21") & ".pdf", , , , , , True
    .PrintPreview '.PrintOut
  End With
End Sub

De rode .tjes mogen weggelaten worden als de opdracht daadwerkelijk vanaf de Activesheet wordt uitgevoerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan