Bijlagen met .pps en .jpg-extensie openen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Als ik een bijlage meegestuurd krijg met een .pps- of een -jpg-extensie moet ik die altijd eerst opslaan op bvb mijn bureaublad om het dan te kunnen openen. Ik gebruik nu Windows 10. Bij Windows 7 kon ik met een eenvoudige klik de bijlagen openen zonder ze eerst op te slaan. Op mijn PC staat powerpoint viewer. Is dat normaal en/of hoe los ik het op? Dank voor de tips. (Eigenaardig genoeg: .ppsx is geen probleem!)
 
Ik heb de jpg-extensie gekoppeld aan de app Foto's en de pps-extensie aan Powerpoint Viewer maar zonder resultaat. (Ze waren daar eigenlijk reeds aan gekoppeld) Als ik op de .pps-bijlage klik dan verschijnt het klassieke beeld met daarin: Wilt u toestaan dat de app van een onbekende uitgever . . . . . . . Ik klik op Ja en dan verschijnt de mededeling in bijlage. Daar begrijp ik echter niets van. Als ik op de .jpg-extensie klik dan gebeurt er niets. De .ppsx-extensie is ook gekoppeld aan Powerpoint Viewer en die opent dan zonder problemen. Beide bijlagen, zowel met jpg- als met pps-extensie openen probleemloos als ze eerst worden opgeslagen op bvb het bureaublad.
 

Bijlagen

  • Schermopname (6).jpg
    Schermopname (6).jpg
    72 KB · Weergaven: 54
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan