Webpagina's met afbeeldingen (locatie bij mht-file)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.648
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
1. Als ik een pagina van Mensenlinq volledig opsla dan krijg ik een map bestanden waarin de afbeeldingen van die pagina staan. Dus ook de overlijdensberichten.

2. Sla ik de pagina op als mht-bestand heb ik één file. Open ik die dan kan ik op de afbeelding klikken, daar vergroten en eventueel apart opslaan.

Waar bevinden zich dan die afbeeldingen uit punt 2. Wat is het principe?

Wat moet ik kiezen 1 of 2 of allebei?

Wat ik vreemd vind is dat de afbeeldingen in de map bestanden (volledig) kleiner zijn qua grootte en afmetingen dan in de mht-file. Maar de belangrijke vraag is waar zitten die afbeeldingen in > Opslaan als > Enkel bestand .mht

edit:
Op internet lees ik dat de mht-file bestaat uit een groot aantal tmp-files. Waar dan een (1) achter staat kan omgezet worden naar .jpg Ook hier zijn ze qua grootte en afmeting kleiner dan wanneer we het originele mht.file openen en dan de afbeelding opslaan. Blijft een vreemde zaak.
 
Laatst bewerkt:
Heb je al de HTML-code bekeken, dan moet juist duidelijk worden waar alles staat ;-)
 
Daar heb ik geen verstand van. Het is voor mij puur een kwestie van voor de toekomst de beste en meest praktische file opslaan.
De voorlopige conclusie is dan dat een eenvoudige mht-file volstaat, immers de afbeelding is door klikken normaal uit de mht-file te halen. Ik was bang dat die daar weer een internetverbinding voor nodig had en dan verdwijnen de afbeeldingen van de server en dan is een dergelijk bestand waardeloos.
 
Hoi Senso. Om hoeveel mensen gaat het in deze mensenlinq. Of is het persoonlijk, voor sommige familieleden. ? Je zou een MHT bestand kunnen converteren naar een PDF volgens bartjes.

https://nl.pdf24.org/mht-2-pdf.html

Of een screenshot maken en opslaan als Jpeg of jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen krant en wil graag toch voor later bepaalde zaken vastleggen. Als je een systeem hebt valt het wel te doen. Dat converteren zal ik later nog eens proberen. Bedankt voor de hulp.:thumb:
 
Volgens mij is een *.mht bestand een totaalplaatje van een website. Inclusief afbeeldingen. Vroeger maakte ik die aan om op forums rustig hele threads te lezen terwijl ik offline was. Inbellen was al zo duur.
 
Armoedzaaier!
Inbellen was al zo duur.
:d:d:d
Kies voor mht-file opslaan als volledig en in de map bestanden staan allemaal tmp-files. Hernoem die met een (1) naar jpg en je hebt de afbeeldingen.
 
Er zitten geen bestanden in een .mht 'archief' bestand.

Een .mht bestand is een multipart/related bestand wat aangeeft dat in dit bestand verschillende delen zijn opgenomen. Dit zijn (naast de multipart informatie) onder andere de HTML structuur met teksten, de afbeeldingen en de CSS vormgeving. In een .mht bestand zijn afbeeldingen opgeslagen in een base64 codering.

In de multipart informatie die je in een .mht bestand kan terugvinden geeft een 'type' aan wat het betreffende deel in de .mht voorstelt.
text/css = CSS vormgeving. text/html = HTML structuur en teksten. image/jpeg = JPG afbeelding. Enzovoort.
 
Dat zal 100% kloppen wat jij schrijft. Helaas gaat dat mij boven de pet. Dit bedoelde ik en kan ik nog wel volgen. Extracting images and text from an mht file. Al blijft het nog lastig om te bepalen welke grootte en afmeting de beste zijn in de verschillende opties. Ik sla het nu gewoon op Opslaan als MHTML-document (.mht)
 
zoek eens in het bestand naar data: en laat eens weten wat de eerste 30 chars erna zijn (van één of twee)

openen met notepad (mocht je het niet weten)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan