• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SUMIFS funcie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glenn2290

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2015
Berichten
108
Hello,
Ik heb een file waarin ik de gepresteerde uren zet. Nu wil ik op het inde van de week natuurlijk weten hoeveel uren er in totaal gepresteerd zijn. Dit zou simpel zijn met een som functie, MAAR ik zou willen rekening houden met het feit of iemand al dan niet afwezig is geweest. Bijgevoegd een voorbeeld file. In cel H5 zou mijn totaal aan gepresteerde uren moeten komen. Rekening houdend met het feit of er al dan niet gewerkt is en deze criteria vind je in rij 6. Dus als daar staat "Arbeidsongeval", mogen deze uren niet meegerekend worden, eveneens indien er staat "ongewettigd afwezig". Ik dacht het op te lossen met een SUMIFS functie maar dat lukt me niet...

Alvast dank voor jullie hulp!

GlennBekijk bijlage Book2.xlsx
 
Deze?
Code:
=SOM.ALS(A6:F6;"=*ploeg";A5:F5)
 
Hello,
Nee, het resultaat zou (de som van hetgeen ik bedoel)28 moeten zijn, want je hebt in cel C6 en D6 een afwezigheid staan, die mogen niet mee opgeteld worden.
 
Heb je het wel getest?

Code:
=SUMIF(A6:F6;"=*p*";A5:F5)
 

Bijlagen

  • Book2 (1).xlsx
    8,9 KB · Weergaven: 23
En dan mag je het gelijkteken er nog uit verwijderen ook.
 
Het werkt! Super bedankt. Mag ik vragen wat dat sterretje en de "p" betekenen? zodat ik begrijp wat ik gebruik ;-)

Grtz
Glenn
 
Hello,
Nee, het resultaat zou (de som van hetgeen ik bedoel)28 moeten zijn, want je hebt in cel C6 en D6 een afwezigheid staan, die mogen niet mee opgeteld worden.

Dat is precies wat mijn voorbeeld oplevert.
Dan heb je het niet goed ingevoerd.
Maar je hebt je oplossing inmiddels :)
 
Even google aanslingeren en zoeken op wildcards excel;)
 
In Excel: sneltoets F1 → jokertekens.
 
Allen,

Idd ik heb de formule de eerste keer niet goedgebruikt omdat ik het sterretje niet begreep... Ondertussen even gegoogeld en de wildcards bekeken... Super handig!

Bedankt allen en sorry dat ik het eerste niet begrepen had

Grtz
Glenn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan