Als ik naar de BIOS van mijn PC ga geeft ie deze weer op mijn TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

JustRob

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Berichten
110
Hallo,

Tegenwoordig hebben de meeste mensen iets als Chromecast of Apple TV. Ik doe het nog op de ouderwetse manier. Lange HDMI kabel van mijn PC naar mijn HDTV. Als ik een serietje of filmpje wil kijken gebruik ik deze als het ware als tweede beeldscherm zodat ik lekker op de bank video's van mijn PC kan bekijken.

Werkt allemaal prima, op 1 ding na. Het is niet een heel groot probleem, maar als ik mijn PC opstart en ik ga naar de BIOS, of boot menu, alles wat je zou kunnen doen voor het daadwerkelijke opstarten van je OS zeg maar, geeft hij dat weer op de HDTV. Zelfs als deze uit staat (standby). En niet op mijn monitor. Mijn monitor gaat vervolgens in slaapstand. Dit is vrij irritant als ik in de BIOS moet ***ten en ik moet naar mijn TV gaan zitten kijken terwijl ik op het toetsenbord bezig ben.

Mijn monitor staat ingesteld als main display, ik heb zelfs de HDTV gedisabled, om hem dan vervolgens alleen te enablen als ik hem ga gebruiken. Werkt allemaal niet. Het enige wat werkt is de HDMI uit mijn PC trekken.

Mijn monitor is verbonden met DVI, mijn HDTV met HDMI.

Kent iemand een oplossing voor dit probleem?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan