Kan je makkelijk verschillende links maken in een foto?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
287
Hallo, weet niet goed of dit het juiste forum is voor deze vraag, maar anders hoop ik dat iemand me door kan verwijzen. Ik heb een foto (psd) met verschillende teksten erin, die schots en scheef in de foto staan. Nou wil ik die foto graag gebruiken voor de Home van mijn website en de teksten clickable maken. Bestaat daar een makkelijke manier voor? Kan zoiets in Photoshop of Illustrator?
 
Laatst bewerkt:
Een foto is een verzameling pixels, niks meer en niks minder. Daar is niks klikbaars aan. Je kunt met ImageReady bijvoorbeeld van een Photoshop afbeelding wel een 'klikbare' afbeelding maken, maar dat is dan in essentie niks anders dan dat er extra code aan die foto wordt gehangen waar een trigger aan hangt. Dat kan je in elk website programma ook doen. Je gebruikt dus de foto zonder tekst, en zet daar dan teksten overheen die wél klikbaar zijn.
Dit is overigens inderdaad het verkeerde forum; een image is een letterlijke kopie van een harde schijf, en dus geen afbeelding. Je vertaaltooltje heeft je een beetje in de steek gelaten :D.
 
Dank Octafish. Maar dan kan je niet bijv. in Illustrator een link maken van een woord, zoals dat bijv. wel in een pdf bestand kan?
 
Voor Illusatrator geldt hetzelfde: is een grafisch pakket. Alleen werkt dat met vectoren. Zoals ik al zei: Adobe heeft hiervoor ImageReady in de suite zitten. Al kan het zijn dat ze inmiddels een andere app gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan