Brief versturen gekoppeld met Excel met zelfde gegevens in één brief

Status
Niet open voor verdere reacties.

micwev

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2019
Berichten
3
Goedemiddag,

Ik heb een brief aan excel bestand gekoppeld (zie bijlagen)
Brief opmaken met bestaande gegevens gaat prima, maar....

Eenzelfde klant heeft meerdere voertuigen en ik wil de resultaten van deze betreffende klant graag onder elkaar hebben staan.
Tevens wordt de datum in de brief anders weergegeven dan in de tabel, hoe kan ik dit wijzigen?
En de laatste vraag,
Als er een bepaalde datum in voorkomt bij Tachograaf (30/11/1999) wil ik graag dat er komt te staan N.V.T. en bij de Tachograaf (geteld vanaf huidige datum + 65) ook N.V.T.

Is dit allemaal mogelijk?
Ik heb zitten neuzen tussen andere maar topics maar vind niet dat wat ik zoek.

Alvast bedankt voor jullie medewerking !!
 

Bijlagen

  • Brief APK.docx
    13 KB · Weergaven: 32
  • APK.xlsx
    13,4 KB · Weergaven: 35
Toch had je wel wat kunnen vinden van je gading, want dit onderwerp komt regelmatig aan de orde. Het kan dus, mits je gegevensbron aan strikte voorwaarden voldoet. De belangrijkste: je tabel moet zijn gesorteerd op het hoofdveld van je brief. Dat lijkt mij niet zo moeilijk: Klant(ID) bepaalt uiteraard je brief, voor elke klant immers een eigen document.
Dan kun je met een gebruik van de juiste velden een document samenstellen met daarin eenmalige briefgegevens (de NAW van de klant, de begintekst) en daaronder de lijst met voertuiggegevens. Eventueel nog een slottekst.

Tot zover het samenvoeggedeelte. Het tweede deel van je vraag (datumweergave) kun je simpel oplossen door het veld op de juiste manier op te maken. Het maakt daarbij niet uit wat je doet in Excel: in de koppeling wordt alleen de waarde uitgelezen. Word maakt die vervolgens zelf op. Datumnotatie kun je simpel instellen op een veld.

Het laatste deel van je vraag is het lastigst op te lossen, maar eigenlijk ook weer niet. Word is een tekstverwerker, geen rekenmachine zoals Excel. Een datum is dus eigenlijk ook geen datum, maar puur tekst. Je kunt dus niet fatsoenlijk rekenen met ‘datumvelden’. Dus bij datums die een bepaalde leeftijd hebben kun je niet zomaar de tekst NVT plaatsen. Ik wil je die formule wel geven, maar die beslaat, als je de code bekijkt, een halve A4. Ik heb ‘m dan ook niet zelf bedacht, maar ergens gevonden. Gelukkig snap ik ‘m dan wel, dus ik kan hem wel aanpassen.
Maar waarom zou je dat doen als de oplossing zo simpel is? Gewoon in Excel een tekstveld maken waarin je een ALS formule maakt die de gewenste output levert. Dat formuleveld zet je dan gewoon als veld in je Samenvoeging, en klaar ben je.

Kortom: hou het simpel waar het simpel kan, en maak het moeilijk waar dat leuk is :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan