VBA Excel= Data van een userform naar cellenbereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonas770

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2019
Berichten
4
Beste mensen
Ik ben een beginner in VBA...

Ik heb een tweetal vragen over Visual Basic in Excel. In de bijlage staat de code...
Het zit zo in een userform vul ik in de textbox een aantal van iets in. A.d.h.v. dit aantal wordt in een andere userform een aantal textboxen en comboboxen gemaakt.
Dit werkt.

Nu wil de data die in deze textboxen wordt geschreven transferen naar een sheet maar ik weet niet goed hoe ik dit kan doen.
Mijn tweede vraag is ik moet in de comboboxen kiezen tussen een categorie en een soort die uit die categorie komt bv groenten en dan prei. Ik heb dit ervoor gemaakt en dit werkte perfect ik weet echter niet hoe ik dit moet implementeren in deze code.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.
 

Bijlagen

  • Code UserForm.txt
    6,5 KB · Weergaven: 28
Welkom op het forum
Aan een kladblaadje met wat codes erop hebben we helaas niet zoveel aan.
Om je hiermee verder te kunnen helpen, graag een gelijkend excel bestandje met wat dummy gegevens.
 
Beste

In de bijlage staat een voorbeeld van het programma, ik heb nu geen toegang tot het volledige programma daarmee...


Mvg Jonas
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsm
    24,8 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Het voorbeeld werkt volgens mij lang niet zo perfect als je het omschrijft.
 
Beste mensen

Nu heb ik wel toegang tot de Excel file en werkt dit programma wel (ps.gisterenavond had ik dat andere programma maar ineen geflanst) ==> Mijn excuses daarvoor!
In de bijlage kunt u het programma terugvinden. Weet er iemand hoe je mijn probleem van hierboven kan oplossen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten
Jonas
 

Bijlagen

  • Testprogramma.xlsm
    26,5 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Ik zou met verborgen frames werken.
 

Bijlagen

  • Testprogramma (1).xlsb
    31,2 KB · Weergaven: 37
Dank u wel Jack Nouws
Ik heb het opgelost via hidden frames.
Bedankt iedereen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan