• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzelijst met invoer vak waar 2 kolommen in zichtbaar zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers,

Ik heb een keuzelijst met invoer vak waar 2 kolommen in zichtbaar zijn. Werkblad gegevens kolom a en b.

Nu wil ik de gekozen waarde van de 1e kolom wegschrijven naar kolom a2 op het werkblad invoer.

Dat werkt. Alleen hoe kan ik dit verder uitwerken voor de hele range van A2 tot zeg maar A50?
Mijn keuze in de keuzelijst schrijft (logisch) nu namelijk elke keer weg naar A2.

Is dit te verwezenlijken?

Friend

Bijlagen

Zie bijlage. VBA code te bekijken door rechtsklikken op tabje van werkblad en te kiezen voor "Programmacode weergeven".

Bijlagen

Jan Karel,

Hartelijk dank voor je reactie:thumb:

Als ik het goed begrijp, met mijn beperkte kennis van vba, verplaats je elke keer de combo box naar de actieve cel en wijs je het resultaat toe aan de actieve cel?

Dat is heel mooi :) Dank je wel!

Hij geeft een ! bij de cel en zegt dan getal opgeslagen als tekst. Hoe kan ik dit standaard een getals notitie laten zijn. Als ik de eigenschappen van de cel verander heeft dit geen gewenst resultaat.

Friend

Emields,

Hartelijk dank voor je reactie:thumb:

Jij kijkt vanaf a200 naar de eerst volgende regel naar boven en plaats daar de keuze.

Ook een hele mooie oplossing:)

Dank.

Friend

Ook leuk, maar deze stelt je niet in staat een bestaande cel te bewerken :-)

Beste Philiep,

Ook hartelijk dank voor jouw reactie:thumb:

Ook prima oplossing :) begrijp ik het goed dat jouw code van boven naar beneden kijkt naar het eerst volgende lege veld?

Veel dank.

Friend

Jan Karel,

Geweldig dank je. Voordeel is inderdaad dat ik elke invoer nog heel makkelijk kan aanpassen met jouw oplossing:d

Thanks, voor je inzet.

Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan