Ssd schijf met windows aansluiten op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvd

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2014
Berichten
103
Hallo allemaal.

De topic titel zegt het al een beetje.
Ik heb een externe ssd schijf gekocht en daar ga ik windows op installeren. Nu wil ik op de externe schijf films bewerken en ondertiteling erbij zetten en dan inpluggen op de tv en dan afspelen. Is dit mogelijk aangezien er Windows op komt?

Ik heb vandaag dus de ssd schijf besteld, maar als dit niet werkt dan stuur ik hem uiteraard terug.

Had hiervoor films los op een usb gezet en dan in een mapje gezet. Film en ondertiteling hetzelfde genoemd en kon het toen afspelen op de tv.
 
Je kunt Windows niet zomaar op een externe schijf zetten alleen de GO uitvoering of virtueel en waarom wil je dat?
 
Zomaar een vraag hoor...
Je hebt Windows dus op een ext. SSD, die hang je aan je tv..
Waar is de processor en het werkgeheugen en de rest van de hardware die ervoor moet zorgen dat Windows wil opstarten en taken kan uitvoeren..?
Daar al eens over nagedacht..?
Een SSD op zich beschikt niet over die hardware en Windows draait niet op lucht...:rolleyes:
 
Nee dat snap ik. Ik wil als de schijf op de tv heb alleen een mapje met films zien. Dan hoeft windows niet te draaien.

Windows hoeft alleen te draaien als ik hem op mijn laptop aansluit.
 
Jij dacht zeker twee vliegen in één klap. Echter Windows op die SSD heeft geen enkele functie. Je moet die SSD op dezelfde manier gebruiken als een USB-stick. Zou wel even naar de formattering kijken. Bij mij was die formattering anders als de externe rechtstreeks op de tv was aangesloten. Op de NAS is het gewoon NTFS.
 
Laatst bewerkt:
Jammer. Dan gaat die harde schijf ook terug. Heb dan niet persé een ssd nodig. Scheelt me de helft van hetgeld. Dan ga ik nu door naar een oud probleem. Op mijn laptop hp-15cb091d heb ik de hardeschijf gesplitst in 2 delen. 1 voor films en 1 voor het normaal gebruik. Nu is de normale schijf echt zeer snel en die film schijf zo tergend langzaam. Word er gestoord van. Waar kan dit aan liggen?

Heb de schijf geformatteerd en gewoon de legale windows erop gezet.

Iemand een idee?
 
Als ik Lange Pier goed begrijp kan dat dus niet. Dus ook niet booten van die schijf. Maar ik begrijp niet precies wat hij allemaal schrijft. Dan kan hij dat nog eens bevestigen.

Dat zijn toch twee partities! Weet ik zo niet, waarom die film dan zo langzaam is. Voldoende RAM en virtueel geheugen?
hp-15cb091d? Specificaties. Anders met Speccy zie handtekening van Lange Pier gegevens plaatsen.

We zijn niet helderziend, informatie graag, gebruik Speccy
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy...ile-to-the-web
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz.
 
Laatst bewerkt:
Als het de HP Pavilion Power 15-cb091nd betreft is het deze laptop.
De schikt over een 256 Gb M2 SSD en een 1 Tb HDD op 7200 Rpm, ik vraag mij dus af waarom je de schijf in 2 delen zou splitsen als je 2 verschillende schijven ter beschikking hebt..?

Windows draait in dat geval op de M2 SSD en die is natuurlijk veeeeel sneller als een normale 7200 Rpm HDD dus als je op de laatste je films hebt opgeslagen duurt het inderdaad iets langer voor een film opent.
Maar desondanks zal dat niet "tergend langzaam" zijn, kan mij daar geen voorstelling van maken....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan