Digibeten weten niet welke mailclient ze gebruiken. Hoe kom je daarachter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik wil een kleine handleiding maken om te vertellen hoe mensen hun nieuwe e-mailadres moeten installeren. Het gaat om allemaal individuen, waarvan een groot deel digibeet is.
Als je vraagt welk mailprogramma ze gebruiken krijg je antwoorden als Windows of Edge. Daarmee kan ik niet zo veel.
Ze zijn wel in staat om mij een e-mail te sturen.

Kan ik in de header van de mails zien welke client ze gebruiken? Dat zou het maken van een handleiding wellicht een stuk eenvoudiger maken.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Neem het mail adres deel achter het @ ... en ze gebruiken "Windows of Edge."... vraag dus of zou on-line mailen met Edge om www.hotmail.com of www.outlook.com of www.live.com of zo gebruiken...
Dus vraag ze een copy past van de weblink die ze gebruiken.
Dan schrijf je daar een handleiding voor.
Zo te zien gebruiken ze geen los email programma anders had je zulke antwoorden niet gehad...
 
Dankjewel @route99.
Ik heb de vraag überhaupt nog niet gesteld, maar de door mij gesuggereerde antwoordopties kan ik me zo voorstellen. Ze zijn dus niet gebaseerd op werkelijkheid.
De meest voorkomende extensies zijn kpnmail.nl en xmsnet.nl en eigen domeinnamen.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Maar het noemen van Edge zou.... Op webmail van deze mailadressen kunnen wijzen. Het ligt helemaal voor de hand om dat eerst hen te vragen ipv ons... Weten wij veel...
 
Ja, dat is waar.
Ik ken slechts één van de betrokkenen. De anderen ken ik niet en zij kennen mij niet.
Bedankt!
 
Vraag hoe het icoontje eruit ziet waar ze op klikken als ze het mail programma openen, doe er een voorbeeld bij en dat zou zelfs voor een digibeet te snappen moeten zijn.
 
Soms staat het in bron van de email, in de header achter "X-Mailer:"
Meestal is die ingevuld door clients die op de computer staan.
Meestal is die niet ingevuld door webclients.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan