McAfee LiveSafe Verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Op mijn nieuwe PC met Windows 10 staat McAfee LiveSafe. Ik wil dat programma verwijderen maar dat kan blijkbaar niet omdat dat als administrator moet gebeuren. Kan iemand mij zeggen hoe ik dat kan oplossen? Ook moet ik nog vermelden dat ik de enige gebruiker ben van die PC.
 
Blijkbaar heeft McAfee een verwijder tool.
Zie deze LINK voor info. Je kan op die pagina ook de verwijder tool downloaden.
MCPR is de naam van de verwijder tool.
 
Bedankt voor de tip maar het lukt niet. Als ik wil verwijderen wordt nog steeds gezegd dat het niet kan vermits ik geen administrator ben en dus geen verwijderrecht heb. Vraag nu:
- kan ik mijn account wijzigen in een administratieaccount en zo ja, hoe?
- kan ik een nieuw administratieaccount toevoegen en zo ja hoe?

Ik vond daarover een methode in onderstaande link maar het klopt niet. Ik vind de mededeling Accounttype wijzigen niet. Zie daarvoor de laatste paragraaf: Een lokale gebruikersaccount wijzigen in een Administratoraccount

https://support.microsoft.com/nl-be...-create-a-local-user-or-administrator-account
 
Bedankt, Route99, voor uw tips. Ik stel echter vast dat mijn account, als enige gebruiker van deze PC, ingesteld staat als administrator en ik kan toch het programma niet verwijderen. Het staat in de lijst zowel bij C:\program Files als bij C:\program Files(x86) vermeld. Bij de apps is het niet (meer) te vinden en als ik Revo Uninstaller open is het ook daar verdwenen. Ik heb het programma reeds opnieuw geïnstalleerd als proefversie en het dan weer verwijderd met Revo Uninstaller maar het blijft op de C-schijf staan.
 
Ga op de map Program Files staan en Shift ingedrukt houden en dan Rechtermuisknop > Opdrachtvenster hier openen.
Dan de map verwijderen met het commando
rd mapnaam/s
Weet u het zeker J
mapnaam is dan de naam van de betreffende map.

Maak altijd systeemback-ups en data back-ups!
 
Laatst bewerkt:
Het lukt me niet ! Na shift ingedrukt en rechtermuisknop gebruik verschijnt er in het venster 'PowerShell-venster hier openen' (en niet 'Hier openen'). Als ik daarop klik verschijnt, op een volledig blauwe achtergrond, "PS C:\Program Files >" en als dan het commando "rd mapnaam/s" invul verschijnt een rode tekst met de vermelding dat de PC het pad niet kan vinden "because it does not exist". En nu? Als het niet verder kan zijn jullie alvast reeds toch wel bedankt voor de tips.
 
Powershell ken ik niet.
Typ cmd in het zoekvak >Rechtermuisknop > Uitvoeren als administrator
typ: cd\
typ: cd Program Files
typ: rd mapnaam/s

waarbij mapnaam de naam is van de McAfee LiveSafe map. Immers jij schrijft: Het staat in de lijst zowel bij C:\program Files als bij C:\program Files(x86) vermeld.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het programma reeds opnieuw geïnstalleerd als proefversie en het dan weer verwijderd met Revo Uninstaller maar het blijft op de C-schijf staan.
Denk niet dat die dan nog onder configuratie staat. Als ik het begrijp, blijven mappen achter bij Program Files.
 
normaal gezien zou revo-uninstaller alles verwijderen indien je wel alles aanvinkt om te verwijderen, ook de mappen van McAfee ...
 
normaal gezien zou revo-uninstaller alles verwijderen indien je wel alles aanvinkt om te verwijderen, ook de mappen van McAfee ...
Dit is geen "normale" situatie meer. Dat is hetgeen wat aan de orde is!
 
Beste allemaal, Door omstandigheden kon ik pas gisteren de raad van Senso van 14 april (proberen te) volgen. Toen ik mij PC opstartte kreeg ik de mededeling dat de proefperiode van McAfee LiveSafe was verstreken en de vraag of ik nu wilde kopen. Maaaaaar: ik stel nu vast dat het programma niet meer te vinden is noch bij 'Program Files' noch bij 'Program Files(x86)'. In de plaats daarvan kreeg ik nu 'MacAfee Kluis' om mijn scherm. Raar maar waar. Nu moet ik nog dat programma proberen te verwijderen. Zocht reeds raad op Google maar moest iemand van jullie de werkwijze weten dan zou ik zeer dankbaar zijn voor jullie hulp.
 
Staat die ook niet onder > Configuratie of Startmenu? Draai een CCleaner opschonen en kijk ook eens of die onder > Opstarten staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan