Videokrt wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Professor

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2008
Berichten
195
Hallo helper,
Fijn dat je even tijd voor me hebt.
Gisteren kreeg ik een paar verticale strepen op mijn beeldscherm terwijl ik een spelletje aan het doen was.
Ik heb meteen de resetknop ingedrukt en daarna wilde windows niet meer opstarten (wat ik ook probeerde).
Inmiddels heb ik een schone install gedaan, maar mijn videokaart wordt niet herkend.

Via hwinfo heb ik het volgende gevonden:
(AMD Radeon R9 270
MSI R7 370
CURACAO PRO
PCIe v3.0 x16 (8.0 GT/s) @ x16 (2.5 GT/s))

Maar als ik windows laat zoeken geeft windows aan "standaard vga controller"
Ik heb de juiste drivers geïnstalleerd en ben bij een computerboer geweest om de video kaart te laten checken en die konden niets ontdekken...daar werkt hij ok.
Wat kan ik doen?
 
Heb je de extra voedingskabel aangesloten op de kaart?
Er zijn een aantal mogelijkheden.
1. Je voeding is zachtjes aan het overlijden en er staat te weinig (extra) spanning op je kaart. Of op het pci-e slot te weinig standaard spanning.
2. Je moederbord is aan het overlijden (met name northbridge, die zorgt o.a. voor de communicatie tussen moederbord en pci-e slot)

Met name optie 2 kan goed, als je zwaar aan het gamen bent wordt de north bridge erg warm (ofwel te heet)
Als je een andere videokaart hebt, zou je die kunnen proberen of het pci-e slot nog goed werkt. Aangezien je kaart bij de pc-boer nog werkt zullen we die voorlopig maar even buiten beschouwing laten.
 
Hartelijk dank voor je reactie maestro12,
De voedingskabel is aangesloten en de ventilatoren draaien.
Deze pc is 11 !! jaar oud en wordt heel intensief gebruikt.
Het is dus heel goed mogelijk dat het mobo het gaat begeven.
De voeding is redelijk nieuw (en sterk genoeg) dus dat zal het niet zijn.
Ik heb de video kaart verwijderd (softwarematig en fysiek) en herplaatst, maar er verandert niets.
Misschien dat er nog een oplossing gevonden word?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan