Waar haalt de smartphone de contacten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Toch wel een beetje verwarrend maar wanneer ik wil telefoneren of een sms sturen met mijn smartphone krijg ik een reeks contacten te zien.
Nu is mijn vraag waar worden deze contacten gehaald ?
Ik veronderstel dat deze uit de gmail contactenlijst worden gehaald of is dit niet zo ?

De reden van deze vraag is omdat wij op de pc al onze contacten beheren via outlook maar deze komen dan vaak niet meer overeen met die van de smartphone.
 
Welke smartphone heb je? Is het een Samsung??
Het heeft niets net Outlook te maken. Maar wel in je Contacten die je aanmaakt op je Smartphone.
 
Laatst bewerkt:
Is een Xiaomi die op Android 9 draait.
Blijkbaar toch gekoppeld aan de account.
Wanneer ik via Gmail een contact verwijder wordt het op de gsm ook verwijderd.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat Karine wel weet welke contacten ze aanmaakt op de Smartphone. Inderdaad, vergelijk de lijsten met contacten en dan zal er wel sprake kunnen zijn van synchronisatie.
 
De reden van deze vraag is omdat wij op de pc al onze contacten beheren via outlook maar deze komen dan vaak niet meer overeen met die van de smartphone.
Misschien is dit iets voor jou?
Er bestaat ook een outlook voor android (gratis) en die is makkelijk te syncen met outlook op de pc.
LINK
 
Wanneer ik via Gmail een contact verwijder wordt het op de gsm ook verwijderd.
Als je het antwoord al weet. Waarom stel je dan die vraag?
 
Het is allemaal zo onduidelijk en ik wou hier nu eens voor goed een duidelijk antwoord op.
Ik gebruik outlook op pc en ook op Android.
Die contacten zijn beiden identiek maar de contacten met de Android contactenlijst en de sms en telefoonlijst zijn dus anders.
Nu heb ik via de pc mijn contacten in Google contacts aangepast en staan er nog 84 in.
Wanneer ik de telefoon app of de sms app open op mijn gsm staan er maar 44 in.
In mijn contactenlijst op de telefoon staan er ook maar 44 in.
 
Ik zie hier ook online Google contacts.
84 contacten
Imported 71
Mijn contacten 53
Hoe kan dit ?
11.jpg
 
Het is allemaal zo onduidelijk en ik wou hier nu eens voor goed een duidelijk antwoord op.
Dat ligt niet aan jou maar aan de ontwikkelaars. Het enigste wat je moet doen is bij een apparaat/account aangeven met wat gesynchroniseerd wordt (kan worden/instelling).

Dit is wat ik al jaren gezegd heb, blijkbaar ben je dus niet de baas over je eigen contacten. Zal me niets verbazen als jouw buurman ook beschikt over jouw contacten.
 
Zal me niets verbazen als jouw buurman ook beschikt over jouw contacten.
Misschien is op dat vlak de zaak hier wel beter beveiligd dan bij u.:D

Intussen in orde gekregen.
Contacten in gmail en op de smartphone volledig gewist.
Daarna terug in gmail geimporteerd en daarna stond alles ook weer netjes op de smartphone.

Eigenlijk allemaal heel simpel maar wanneer je Microsoft zaken begint te mengen met Google zaken begint het soms wat ingewikkeld te worden.

Samengevat :
Mail en contacten op pc outlook en smartphone outlook zijn identiek.
Contacten van Gmail zijn identiek aan de telefoonboek en contactenlijst op de smartphone.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan