Script gevraagd om gegevens Userform naar werkblad te schrijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan excel

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Berichten
437
Hallo VBA Experts,

Via een userform wil ik gegevens naar een werkblad in Excel schrijven echter er dient eerst een goed werkende
script hiervoor geschreven worden.
Wie wil mij helpen om hiervoor een script te schrijven.
Zie bijlage, in werkblad Menu staat een textveld met daarin vermeld de voorwaarden hoe de script te schrijven.
Hopelijk is het duidelijk genoeg, bij voorbaat dank.


Jan Evers.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsm
    54,8 KB · Weergaven: 28
Zo iets?
 

Bijlagen

  • Kopie van voorbeeld-1.xlsm
    60,5 KB · Weergaven: 33
Zonder meldingen en zonder formules in de tabel. De knop opslaan wordt pas zichtbaar als er voldoende gegevens zijn ingevoerd.
 

Bijlagen

  • voorbeeld (10).xlsm
    60,3 KB · Weergaven: 35
Hallo JanBG en VenA,

Dank je wel voor jullie reactie en hulp.

De code van JanBG werkt naar behoren echter als er een afdeling is geselecteerd en geen uren zijn in gevuld dient er een fout melding te komen.
Als er een afdeling en of aktiviteit is geselecteerd dient er ook uren zijn ingevuld in de textboxen er onder, als dit niet is gedaan dient er een melding te komen.

De code van VenA is nog een betere optie, goed idee om textboxen pas zichtbaar te laten worden als er een afdeling en of een activiteit is geselecteerd.
Tevens dat button opslaan pas zichtbaar wordt als de gegevens zijn ingevuld.
De code van VenA wil ik graag toepassen echter het script dient nog wel op 2 punten iets aangepast te worden.

1. Als zowel een Afdeling en een Activiteit is geselecteerd dient ook in beide textboxen uren zijn ingevuld alvorens button opslaan actief wordt.
Nu wordt opslaan ook zichtbaar als er in één textbox uren staan vermeld, dit mag dus alleen als er één selectie is gemaakt bij afdeling of activiteit.

2. De selectie die is gemaakt bij afdeling en of activiteit wordt ook weggeschreven, dit is niet de bedoeling.
Het is de bedoeling dat de uren in de kolom wordt gezet corresponderend met de selectie die is gemaakt bij Afdeling en of Activiteit.
Zie als voorbeeld script van JanBG.

Zoals gezegd heeft mijn voorkeur de script van VenA alleen dan nog de punten 1 en 2 oplossen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Jan E
 
Hoi JanBG en VenA,

Dankzij jullie heb ik heb ik het excel bestand werkend zoals gewenst.
Codes van JanBG en V&A gecombineerd.

Groet,
Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan