64 bits versie van ofice 365

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexcellern

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2015
Berichten
130
Ik heb een 64 bits pc met daarop (per ongeluk) een 32 bits versie van office 365 geïnstalleerd.
Omdat zwaardere excel bestanden niet goed meer werken, wil ik de 64 bits versie installeren. Ik heb al getest op een andere pc dat dit het excel probleem oplost.
Nu kun je alleen het gehele office pakket, na het eerst te verwijderen, opnieuw installeren, de 64 bit versie dan natuurlijk.
Maar dat betekent dat je outlook geheel opnieuw moet instellen en dat is zwaar ongewenst, gezien de vele sub/mappen, archieven enzovoort die ik heb, werk voornamelijk met pop3.
Ik wil een 1 op 1 kopie van oulook.
Dat schijnt mogelijk te zijn via het register.

De procedure zou zijn:

Ga naar: HKCU\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Profiles
vervolgens met de rechtermuisklik op profiles > exporteren
exporteren in een map op het bureaublad
office (outlook) opnieuw installeren.
Dubbelklikken op het .reg bestand dat u geëxporteerd hebt en klik op ok*

Het zou dan 1 op 1 gekopieerd moeten zijn en alles zou weer in de oorspronkelijke indeling moeten staan, inclusief postvak in, mappen, submappen enzovoort, alsof je nooit bent weggeweest dus.

Klopt dat? Heeft iemand hier ervaring mee?


Vervolgens zou ik ook nog op een andere pc (zelfde windwos versie, zelfde 64 bit uitvoering) office willen installeren en outlook willen kopiëren van de andere pc.
Zou dit via dezelfde procedure kunnen, dus het importeren van de register profile?
Daarnaast zou je dan natuurlijk ook je .pst mappen moeten kopiëren en op eenzelfde locatie/map moeten plaatsen lijkt me.

Ik hoop op een betrouwbaar advies, want ik kan me niet veroorloven dat ik straks toch alles opnieuw moet gaan inrichten.

Alvast dank.
 
Hoi,
Geen antwoord op uw vraag maar een paar bedenkingen.
Als je bestanden hebt van + 2GB dan is het pas interessant om office64 te gebruiken.
Zelfs Microsoft raadt het af om office 64 te gebruiken.
Het is een groot misverstand wat betreft Systeem 64 en office 64,het is niet omdat je pc een 64 versie is dat je office 64 moet installeren, dit zijn twee heel verschillende zaken.
Ook nog te overwegen, als je bestanden hebt met macro's gemaakt voor office 32 heb je de kans dat het grootste deel niet meer zal werken in office 64.
Mijn advies, denk heel goed na vooraleer je overschakelt.
 
Hoi,
Geen antwoord op uw vraag maar een paar bedenkingen.
Als je bestanden hebt van + 2GB dan is het pas interessant om office64 te gebruiken.
Zelfs Microsoft raadt het af om office 64 te gebruiken.
Het is een groot misverstand wat betreft Systeem 64 en office 64,het is niet omdat je pc een 64 versie is dat je office 64 moet installeren, dit zijn twee heel verschillende zaken.
Ook nog te overwegen, als je bestanden hebt met macro's gemaakt voor office 32 heb je de kans dat het grootste deel niet meer zal werken in office 64.
Mijn advies, denk heel goed na vooraleer je overschakelt.

Dat is een goed advies. Ik heb overigens vandaag met Microsoft gechat en daar kwam geen waarschuwing. Nu kun je je vraagtekens zetten bij het kennisniveau op die chatbox, maar toch.
Het belangrijkst is dat een aantal spreadsheets momenteel niet meer normaal werken, enorm traag en ja, ik heb alle links of gekopieerde **** er al uit gehaald, zoveel mogelijk de opmaak gelijkgezet en andere tips om het spreadsheet sneller te laten werken.
Zonder resultaat helaas.
Ik heb kort met de 64 bit office versie gewerkt (op een overigens supersnelle pc) en daar was het probleem met een kopie van het spreadsheet niet. Dus 64 bit lijkt wel het probleem op te lossen.
Ik heb ook diverse andere spreadsheets met macro's. Ik zal die een testen de komende tijd.

Maar mijn vraag is waarom de 64 bit wel wordt aangeboden door microsoft, er staat geen waarschuwing bij, je kunt het zó downloaden en installeren? Wat is het risico? Zijn er mogelijke stabiliteitsproblemen?

Verder wacht ik natuurlijk nog op een reactie op mijn overige punten in mijn vorige post :)
 
Je zal vast een hele goede reden hebben gehad om het hele bericht van gast0660 te quoten, maar ik zie ‘m eerlijk gezegd niet. Wellicht is de know <Reageer op bericht> bij jou verdwenen? Of ontbreekt het tekstvak <Snel reageren>?

(op een overigens supersnelle pc)
Wellicht is die supersnelle pc wel de oorzaak dat het bestand daar wel werkt; Microsoft geeft zelf aan dat er geen performance verschil is tussen de 32 bits en 64 bits versies. Dat je je dus alleen ellende op de hals haalt. Dat is mijn ervaring tenminste wel.
 
Inderdaad zou de snelle pc de oorzaak kunnen zijn dat de op de 32 bit excel versie slecht werkende spreadsheets daar wel werken.
De waarschuwingen voor eventuele overgang naar de 64 bit office versie die je me nu geeft neem ik daarom ook zeer serieus.

Toch zie ik in de meldingen door microsoft zelf niet heel veel verontrustends, zie bron: https://support.office.com/nl-nl/ar...n-office-2dee7807-8f95-4d0c-b5fe-6c6f49b8d261

Zoals ik het lees: juist als je een betere werking nodig hebt voor zwaardere spreadsheets wordt als reden gegeven om over te stappen naar de 64 bit versie. De nadelen (of redenen om de 32 bit versie te nemen) hierbij lijken voor mij niet echt van toepassing, voor zover ik ze goed interpreteer.

Maar ik zit toch wel met jouw waarschuwing, die ik dus serieus neem. Ik zou graag willen weten wat het risico is, of welke ellende me eventueel staat te wachten bij overstap naar 64 bit.
Ik gebruik weliswaar grotere spreadsheets, maar ook weer niet bijzonder complexe. Er zit geen hele complexe vba in, alleen wat macrootjes. Verder wat gebruikelijke formules enz.

Ik ga het denk ik, voordat ik het op mijn belangrijke werk-PC ga omzetten naar 64 bit eens ga testen op een laptop, door daar de 64 bit versie op te zetten.
Ik weet nu inmiddels dat outlook met het importeren van het stukje outlook register goed werkt, dus bij overzetten geen outlook problemen, alles blijft hetzelfde.


De vraag die ik nog open heb staan is het overzetten van het outlook register naar een nieuwe pc, zie mijn 1e post.
Is dit mogelijk en heeft iemand daar ervaring mee?
 
Naar mijn mening is er niets mis met de 64-bit versie.
Het probleem over het algemeen is dat invoegtoepassingen van derden er niet op voorbereid zijn en het mogelijk is dat deze daarom niet werken.
Als je zelf VBA en Windows DLL's gebruikt zal je rekening moeten houden met het declareren van variabelen en functies waardoor je secties krijget voor zowel 32- als 64-bit Office.
 
Eigenlijk jammer dat je beide versies niet naast elkaar kan draaien.

De discussie is nu geheel overgegaan op de werking van de 64 bits versie van excel, dat is op zich ook prima, b en blij met de input hiervoor, maar ik zou graag nog de vraag over office behandeld willen zien.
In dit geval dus het importeren van het register naar een andere pc
 
Ik zou een backup maken van de Outlook bestanden, Office installeren, en de Outlook bestanden terug zetten.
Je idee over het register is naar mijn mening een heilloze zaak.
 
Ik zou een backup maken van de Outlook bestanden, Office installeren, en de Outlook bestanden terug zetten.
Je idee over het register is naar mijn mening een heilloze zaak.

Dat is natuurlijk de normale/gebruikelijke methode, maar dan moet je/ik al die vele mailinstellingen weer maken.
Als je een paar mailadressen en een paar mapjes hebt is het allemaal prima te doen natuurlijk, maar als het om vele mailadressen en ook vele mappen en submappen gaat, was ik op zoek naar een makkelijker, maar eveneens veilige/betrouwbare, methode.
Die met het register lijkt daaraan te voldoen, getest op een laptop met een simpele mail/map structuur.
Nu alleen nog de vraag of het ook werkt wanneer je dit overzet op een andere pc en dan in het geval van mijn situatie.

Sowieso zal ik een backup maken van de outlook bestanden voordat ik iets doe. Ik kan me niet permitteren dat er iets kwijtraakt of misloopt.
 
Tis dan een kwestie van testen op dat andere systeem, maar maak eerst wel een disk image als je terug wilt naar de originele situatie....
Of je vergelijkt voor 1 account via regedit de register settings of ze gelijk zijn (heb er een zwaar hoofd in gezien de link onder wat je alleemal tegen kunt komen aan verschillen 32/64 bits) en dan kun je alsnog beslissen om de .reg over te zetten op het andere systeem

Leesvoer, geen oplossing:
https://stackoverflow.com/questions/2203980/detect-whether-office-is-32bit-or-64bit-via-the-registry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan