windows 10 zoekfunctie werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

testoboy

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Berichten
252
Hallo,

ik heb een windows 10 machine waar de zoekfunctie niet meer werkt,

als je de windows toest indrukt, kan je bijvoorbeeld het woord excel intypen,

windows 10 zal voorstellen doen, onder andere het excel icoon voorstellen om excel te openen

wel deze functie werkt niet meer bij mij

kunnen jullie helpen om deze functie terug te laten werken?

alvast bedankt
 
De oplossing: Wachten.
Dat is de enige manier. Windows moet eerst alle bestanden en programma's indexeren voor het je de resultaten kan geven, en tot die tijd kun je even rustig boodschappen doen en het huis schoonmaken.
Het kan een tijdje duren, maar laat Windows zijn werk doen en je kunt binnenkort gewoon zoeken!

Vaak komt het voor na een clean install, of na een grote update.
 
Laatst bewerkt:
Het is al weken bezig, ik krijg geen zoekresultaten van windows, als ik bijvoorbeeld excel intyp, ik denk dat het proces of service niet goed werkt die deze zoekfunctie aanstuurt, maar de vraag is, hoe herstel ik deze service?
Welke service of proces is dit juist?
 
Zou het met dit te maken hebben?????
Een van de eerste dingen die de meeste mensen op Windows 10 Desktop opmerken na installatie, is het grote zoekvak op de taakbalk. Dit nieuwe zoekvak is eigenlijk Cortana, de digitale persoonlijke assistent geïmplementeerd in Windows 10. Cortana heeft in Windows 10 het traditionele zoekvak uit het menu Start vervangen.

Er zijn zoveel uiteenlopende verhalen op google te vinden.
Terug in tijd?
Clean install?
Her opstarten enz....
 
Laatst bewerkt:
Kijk eerst in "services.msc" (Windowstoets + R | in tekstvak typen Services.msc | Enter) of jouw Windows Search ingeschakeld is. Zo niet, inschakelen.

Als 2e optie kun je vanuit het configuratiescherm de indexeringsopties configureren en opnieuw samenstellen.
Stel, je installeert Excel op een D:\partitie of D:\Schijf dan worden deze niet standaard meegenomen in de indexering.
Database opnieuw opbouwen en de opties uitbreiden
 
dit is de oplossing

f you can't type in the Windows 10 start menu or Cortana search bar then it's possible a key service is disabled or an update has caused an issue.

Before proceeding below there are some prerequisites

Administrator rights required
Firewall enabled
There are two methods, the first method typically solves the issue.

Before proceeding try searching after firewall has been enabled. It's possible enabling the firewall will resolve the issue. If not proceed below.

Method 1:

Press Windows + X keys on the keyboard, select Command prompt (admin).

Enter the below commands one by one and hit Enter key.

PowerShell -ExecutionPolicy Unrestricted

It will turn the command prompt into a PowerShell window.

Now cut and paste the following command below and hit Enter key.

Get-AppXPackage -AllUsers |Where-Object {$_.InstallLocation -like "*SystemApps*"} | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Reboot and the issues should be resolved
 
Als je snel documenten/filenames etc. zoekt is de zoekmachine Everything van voidtools duizend maal sneller.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan