Anonieme beller uitschakelen iPhone

Status
Niet open voor verdere reacties.

APleman

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2019
Berichten
248
Sinds paar weken wordt ik vaak anoniem gebeld ik heb al eens opgenomen wordt door diegene nooit wat gezegd en na een paar sec weer ingehaakt. Nu had ik al eens bij mijn provider geïnformeerd als zij anonieme bellers zouden kunne blokkeren. Maar dit konden ze dus niet wel zeiden ze me tot dit waarschijnlijk op de iPhone wel mogelijk zou zijn via een app. Iemand enig idee welke app ik daarvoor zou moeten downloaden?
 
In de meeste gevallen is het een bel-robot van een call-center. Kijk ook eens naar een verband tussen de tijden.

Bel je provider eens opnieuw en leg ze de vraag voor wat ze met stalkers doen? Ikzelf ben ooit ook wel eens gestoord door een paar meisjes die niet van ophouden wisten.

Uiteindelijk heb ik met mijn provider Telfort gebeld, en nadat ik ze een lijstje gaf met 10 bel-pogingen waarbij ik heb opgenomen, gingen ze aan de slag. Uiteindelijk werd hun telefoonnummer (ook als ze Anoniem belden) geblokkeerd voor inkomende gesprekken op mijn telefoonnummer. Tevens kregen ze van hun eigen provider een waarschuwing.

Het mooie is, als het daarna doorgaat dat je dan mogelijkheid krijgt om aangifte te doen.

Anonieme nummers zou ik zeker niet laten blokkeren. Als er noodgeval is en hulpdiensten jou willen bellen, dan lukt het hun niet.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan alleen op providerniveau. Zou mooi zijn als een app alsnog kan herkennen welk onbekend nummer je wel en niet wilt ontvangen, dat zou dan betekenen dat de informatie die daarvoor nodig is beschikbaar is bij de ontvanger.

Verder wat PHP4U al zegt.
 
Kijk hier eens naar. How to Block Calls from Unknown Numbers on an iPhone.
 
https://www.iphoned.nl/tips/nummer-blokkeren/

Daar wordt beschreven:
Helaas is het een ander verhaal als je anoniem gebeld wordt. Je kunt in dit geval niet terugbellen en zo’n nummer is ook niet te blokkeren. Er zijn wel apps waarmee het moet kunnen, alleen zijn die vrij dubieus. Er is echter een workaround.

Ze melden niet welke app die ervoor dient.

Dit zou de link van Senso kunnen zijn:
Zo kun je jouw telefoon op ‘Niet storen’ zetten. Dat doe je via ‘Instellingen > Niet storen’. Daar tik je op ‘Sta oproepen toe van’ en kies je voor ‘Alle contacten’. Staat je telefoon op niet storen, dan kunnen alleen contacten je bereiken. Daar kleven natuurlijk wel nadelen aan, want alle andere nummers komen niet meer door. Ook mogelijk belangrijke telefoontjes waarvan je het nummer niet in je iPhone hebt staan.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben deze namiddag Proximus winkel binnengestapt.
In de meeste gevallen is het een bel-robot van een call-center
Dat zeiden ze ook.
Ik zou een hele logboek moeten aanleggen, tijdstippen enz.... Dan komt het voor het gerecht.
Om het verhaal kort te maken, Proximus trekt zich daarvan niets aan.
Als het blijft voortduren, vraag ik een ander nummer aan.
Alvast bedankt voor jullie tussenkomst.
Groetjes.
 
Heb je nou nagekeken of je "unknown" kunt blokkeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan