Avast en Windows Defender actie vereist

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepper

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Berichten
89
Hallo, ik heb windows 10 op mijn desktop met Avast Internet Security ( betaalde versie)
Avast zegt dat alles is beschermd, geen problemen en firewall ingeschakeld.
In de taakbalk verschijnt rechtsonder de melding van Windows Defender ( wit schildje met rood kruis) "actie vereist.
Windows Defender beveiligingscentrum meld vervolgens dat geen acties vereist zijn behalve bij de Firewall "acties vereist in Avast antivirus, open Avast antivirus"
Bij Avast is de firewall ingeschakeld , "Prive Netwerk" en een aantal apps toegestaan, geblokkeerd zijn twee apps "Host proces for Windows en System. is dit correct?
Windows Defender Firewall (niet ingeschakeld) meld 3 netwerkverbindingen (met rood kruis en actie vereist in Avast) Domein netwerk, Particulier netwerk en openbaar netwerk.
Waar komt de actie-melding van Defender vandaan, werkt de firewall wel of niet ?

bedankt
 
Laatst bewerkt:
"Host proces for Windows services?" Uploaden of als server kunnen dienen wordt resoluut uitgeschakeld door Avast! maar sommige taken kunnen in Windows weer ingeschakeld worden wanneer de betreffende service nodig is, voor updaten bijvoorbeeld. Zo te zien registreert het beveiligingscentrum wat er aan de originele setup mankeert. Ik heb daar niet zo veel begrip van maar denk dat je in het menu van het beveiligingscentrum bepaalde meldingen ervan kan stoppen en dat dit afdoende zou moeten zijn. Ontstaan er problemen dan merk je dat vanzelf.

Firewalls doen het doorgaans goed en ook routers hebben deze ingebouwd. Het belangrijkste wat ze doen dat is de computer onzichtbaar houden door poorten te sluiten. Controleer dit maar met één van deze scanners: https://www.onlinepctest.nl/computerinbraak.html
 
Als Avast een totaal security programma is, zou ik Windows Defender uitschakelen. Mijn securityprogramma regelt dat zelf. Op internet staat ook veel informatie om deze uit te schakelen. Bij mij staat deze onder > Services > Windows Defender > Uitgeschakeld
 
Laatst bewerkt:
Vandaag update van Microsoft gehad en foutmelding van Windows Defender is verdwenen, probleem opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan