• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Irritante zoekfunctie in Excel venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

edmoor

Inventaris
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
39.705
Besturingssysteem
Windows XP, 7, 10, 11-23H2
Office versie
Office 365
Ik heb Excel voor Office 365 Versie 16.0.11425.20200
Iemand enig idee of en hoe dan die irritante zoekfunctie uit de kop van het venster kan worden verwijderd?
Het is nergens van invloed op de functionaliteit maar dat ding stoort me gewoon.

Excel.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zit er niet in helaas. Wel hebben wij (Microsoft Excel MVP's) al uitgebreid geklaagd over de afmetingen van dat ding en over de lokatie
 
Daar was ik al bang voor.
Bedankt voor je reactie.
 
Dat is dan wel vreemd want ik heb er geen last van.
 

Bijlagen

  • excel 1.JPG
    excel 1.JPG
    43,8 KB · Weergaven: 54
  • excel 2.JPG
    excel 2.JPG
    14 KB · Weergaven: 42
Dat is wel vreemd inderdaad met dezelfde.
Enig idee Jan Karel?
 
@popipipo Dat is niet vreemd, Office 365 kent meerdere "rings" die bepalen wanneer je welke nieuwe functionaliteit krijgt. Jij zit kennelijk in een iets oudere build dan edmoor. Ik gok dat edmoor deelneemt aan het Office Insider programma. Dan krijg je nieuwe dingen iets eerder, zeker als je op Insider Fast zit. Ook bugs en dingen die ze eigenlijk nog aan het testen zijn verschijnen voor de Insiders eerder. Tevens ontvangen Insiders niet allemaal hetzelfde, sommige functionaliteiten worden eerst getest met een beperkte groep mensen.
 
Klopt, maar volgens de gegeven versie informatie hebben we beiden exact dezelfde.
 
Ok, ik wist niet dat dat verschil kon maken met een zelfde versie.
 
Het gaat soms om hele kleine verschillen. Zo heb ik in Word ineens een heel ander "Bestand is gewijzigd, wil je opslaan" venster als ik een gewijzigd document probeer te sluiten. In Excel heb ik dat nieuwe venster echter niet maar een vriend van mij wel terwijl hij het venster juist weer niet ziet in Word.
 

Bijlagen

  • 2019-04-04_14-17-49.png
    2019-04-04_14-17-49.png
    12,7 KB · Weergaven: 38
Dat scherm heb ik in Word dus ook.
 
En ik heb dat zoekvenster niet op mijn produktie machine, maar wel op mijn VM met Office 365, Insider Fast ring. Kortom, MSFT doet kleine tests op deze manier, versie nummers zeggen daarin niet heel veel.
 
Duidelijk.
Dank je voor de info :)
 
Ook ik neem deel aan het Office Insider programma.
Het scherm genoemd in # 10 heb ik zowel bij EXCEL als bij WORD ten minste als ik een bestand wil opslaan via 'SAVE'
Via 'SAVE AS' krijg ik dit beeld niet te zien.
 

Bijlagen

  • excel 3.JPG
    excel 3.JPG
    104,1 KB · Weergaven: 52
Het scherm uit #10 komt op als je een bestand dat is gewijzigd probeert te sluiten.
 
Je zit op "Monthly channel", die is "trager" (maar daardoor ook minder bugs) dan Insider Slow, die weer trager is dan Insider Fast. Wil je alle shiny nieuwe spullen, dan Insider Fast kiezen. Insider fast is meer een soort beta versie, reken op meer instabiliteit (en dat kan echt vervelend veel crashes zijn soms).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan