Usb en media

Status
Niet open voor verdere reacties.

epjc1954

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2019
Berichten
5
Hallo iedereen,
Dit is mijn eerste vraag ooit in zo'n forum.
Het gaat hierom:
Ik heb een nieuwe usb flash stick gekocht van zo'n 500 GB.
Ik heb deze geformatteerd naar NTFS.
Alles prima zover, maar...……
Ik coverteer films en/of series, jaja, veel werk maar goed, naar Mp4 bestanden en zet ze dan op een usb stick, en bekijk ze dan via mijn Tv.
Het is een 64GB stick en gaat altijd goed.
Nu heb ik een 500GB stick gekocht, geformatteerd naar NTFS, en zet ze dan naar deze disk.
Via mijn Pc, kijk ik altijd of de Mp4 bestanden gelukt en afgespeeld kunnen worden, met beeld uiteraard.
Heb een aantal bestanden naar deze 500Gb stick verplaats, en toen wilde ik ze afspelen via Smplayer (welke ik al jaren gebruik), op mijn Pc dus.
Helaas, kreeg ze wel open, maar met een zwart beeld (rara hoe kan dit ).
Openen ging wel, maar geen beeld !! Wie o wie kan mij helpen?????
Bvd iedereen, die zich hier eens over ontfermt>
Groetjes Erik
 
Welkom.
500 GB? Welk merk is de USB-stick en wat is betaald? Is het geen fake? Kijk eens onder Eigenschappen en Schijfbeheer.
 
Laatst bewerkt:
usb

Mijn excuus, het betreft een 268 GB schijf, dus geen 500GB, sorry.

Geeft aan Generic Flash Disk usb device
Device USBSTOR\Disk&Ven_Generic&Prod_Flash_Disk&Rev_8.00\83DB1319&0 was configured
 
Ik heb deze geformatteerd naar NTFS.
Aan die laatste gegevens in post 3 heb ik niets. Wat staat onder > Deze computer, onder Rechtermuisklik > Eigenschappen en wat zie je onder > Schijfbeheer? Deze computer > RMK > Beheren > Schijfbeheer
 
usb

Zoals ik zie staat er:
H:
250GB NTFS
In orde (primaire partitie
Als dit is wat u bedoeld ?
 
Je bent wel heel spaarzaam met het verstrekken van gegevens. Als je de H: rechtermuisknop > Eigenschappen dan staat er > Gebruikt: ? Beschikbaar: ? Hoeveel GB geeft die onder Schijfbeheer aan?

Wat is de merknaam van de stick? Wat is betaald/leverancier. Ik wil weten of het een fake-stick is!

Die oude formattering van die 64GB was dat ook NTFS?
 
Laatst bewerkt:
usb

Het is een LINWEI usb stick, ja gekocht via VOVA, koste maar een euro of 5.
Misschien Fake, misschien niet.
Die van 64 GB ook geformatteerd als NTFS, werkt prima.
Voor vele Mp4 bestanden, een beetje te klein voor mij.
Die van 268GB geeft aan.....
gebruikt: 438.431.744 bytes
Beschikbaar 267.996.758.016 bytes
Capaciteit: 268.435.189.760 bytes
Hoop dat dit betere informatie bevat.
 
usb

Hij is geformatteerd als primaire partitie, misschien als logisch station partitioneren ?
 
Voor die 5 euro verwacht ik ook, net als Senso, dat het een nep stick is.
Die zal best die gegevens laten zien, maar wat zo'n stick doet als hij fysiek vol is, gewoon weer vanaf het begin alles overschrijven.
De filmpjes zijn dan stuk met als gevolg het zwarte beeld.
 
Je bent gewoon gefopt helaas.
Wel goed dat je SMplayer gebruikt, dat zouden meer mensen moeten doen!
 
Alles prima zover, maar...……
Volgens mij ben je beetgenomen. Overigens vova staat vol van die nepartikelen. 1TB USB Flash Drive voor € 9,97!
Koop dergelijke media uitsluitend van een bekend merk zoals SanDisk, Kingston en met een marktgerichte prijs.

Op internet zijn wel tools te vinden die kunnen checken of het fake is. H2testw of deze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan