Formateren en W10 opnieuw er op zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cowgirl

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2006
Berichten
163
Goedemiddag Forum,

Ik ben van plan om een nieuwe computer te kopen, maar mijn oude computer is nog goed en deze zou ik graag aan een familielid geven.
Deze oude computer is nu aangemeld onder mijn naam, en volgens mij is het dan het beste om alles te formateren en vervolgens deze computer op naam van het familielid te zetten.

Kan ik dit zomaar zonder meer doen, dit omdat het familielid nooit is aangemeld bij Microsoft?

Groetjes
Cowgirl
 
Als je windows er opnieuw opzet kan je gewoon met een lokaal account doen, je hebt echter pas toegang tot windows store als je aan meld met een microsoft account.

Als je je eigen programma's en documenten etc er af haalt hoef je windows niet eens opnieuw te installeren.
Je kan dan ook je windows omzetten van een microsoft account naar een lokaal account.

Stappenplan
 
Dankjewel Jackal, voor de snelle reactie!

Ik heb het stappenplan doorgelezen, en gekeken hoe ik dan een lokaal account aan kan maken!
Maar volgens mij blijf ik dan toch als hoofdgebruiker staan, en eigenlijk wil ik dat niet.

Dus vandaar mijn vraag om te formateren, en mijn familielid als gebruiker aanmelden.
Of dit mogelijk is weet ik eigenlijk niet omdat zij nog nooit Win10 heeft gehad en ook geen account bij Microsoft

Is dit zo maar zonder meer aan te maken??

Groetjes
Cowgirl
 
+1 Kost je minder dan een half uur werk... eraf die oude meuk, opnieuw installeren....
 
Dankjewel allemaal,
voor de informatie ik was zelf bang dat dit niet zou lukken!

Dit omdat Win 10 nu op mijn naam geregistreerd staat, maar als het idd lukt met een lokaal account dan moet het geen probleem zijn.

Groetjes
Cowgirl
 
Windows 10 is de eerste die zichzelf kan vernieuwen, daarbij zal je jezelf opnieuw moeten aanmelden dus jou naam blijft daarbij niet staan. Het is zonder DVD in te hoeven voeren en gebeurd in een kwartiertje. Meestal gaat het om een digitale licentie, daarbij is activering niet nodig.
 
Zie ik dit verkeerd? Dit doe ik zelf namelijk en de vorige gebruiker is weg van Windows. Deze houdt natuurlijk het eigen account wel maar er wordt naar een nieuw account gevraagd en lokaal account is dan inloggen met jou eigen dan op te geven gebruikersnaam. Het is vernieuwen van Windows 10 en niet het terug zetten naar standaard instellingen.
 
Met een schone installatie is het wat veiliger.... Relatief hoor .. want met een recovery tool kun je toch relatief eenvoudig best nog veel data terughalen....
Formatteren en een schone installatie zijn in principe redelijk veilig maar zeker niet geheel veilig...

Het is nog veel veiliger om de harde schijf zelf te houden voor backup en er een goedkoper andere in te zetten..... en dan iis het een schone installatie wel veilig.
De keuze ligt bij de TS, want die weet of er zeer vertrouwelijke info op staat/stond....

Een oude schijf die ik afvoer.... gaat de spijker door heen....
 
Nogmaals dank,

Het is niet zo erg als er wat data op blijft staan, waar het in principe mij omgaat is dat als de computer op wordt gestart niet mijn naam cq account te voor schijnt komt.

Daarbij heb ik nog al wat wachtwoorden opgeslagen, omdat ik ook niet meer een van de jongste ben, dus bij sommige website hoef je maar 1 letter in te voeren en dan komt je zo op de site terecht.

Groetjes
Cowgirl
 
Theoretisch zijn die wachtwoorden terug te halen ... maar de kans is niet zo groot dat iemand dat gaat doen.
 
Als het om terughalen van gewiste gegevens gaat dan zal je na "Windows 10 vernieuwen" de vrije ruimte moeten overschrijven. Ccleaner kan dat en één keer is genoeg, behalve voor de Nederlandse Bank. Per slot van rekening weet je niet of de computer daarna niet alsnog bij de straat beland. Beschadigen met een spijker vind ik een overdreven verhaal.
 
Allemaal bedankt!!

Ik heb hier zeker wat aan gehad aan deze antwoorden.

Fijne weekend allemaal
Groetjes
Cowgirl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan