Word 2016 VBA. Popup window hindert het schrijven in Word document.

Status
Niet open voor verdere reacties.

KPTPTT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2018
Berichten
321
Hallo. Ik heb in Word 2016 een formulier gemaakt waarbij dmv. VBA programmering een popup window bij het openen van het formulier wordt getoond. In het popup window zijn tekstvelden om tekst te kunnen invoeren die na het drukken op de knop "OK" automatisch in het formulier bij de bladwijzers worden geplaatst. Er zijn zo ook popup windows voor het gemakkelijk op kunnen slaan (docx en pdf) en emailen etc. van het document.

De popup windows werken goed echter, als een popup window op het document staat, dan kun je geen gegevens direct in het onderliggende formulier invoeren (soms nodig om tussentijds een lijst met vinkjes in te kunnen vullen). De popup window zit in de weg en hindert de toegang tot het onderliggende document/formulier.

Is het mogelijk om de popup window bijvoorbeeld met een toets tijdelijk te minimaliseren of te verbergen maar wel zodanig, als de functies van de popup window weer nodig zijn, deze op één of andere manier weer kan worden "opgeroepen"? Of is er een andere oplossing?
 
Met popup window bedoel je een userform?
Open die dan zo:
Code:
userformnaam.Show vbModeless
 
Word 2016 VBA. Popup window hindert het schrijven in Word document

Dank voor je snelle antwoord. Met popup window bedoel ik een klein vierkant venster waarin een aantal velden van het formulier zijn opgenomen. Deze window wordt bovenop het forumulier document getoond, In dit window kan ik bepaalde teksten invullen die na klik op de knop OK automatisch in het formulier document worden ingevuld. Werkt uitstekend, alleen soms zit het in de weg als ik tussentijds rechtstreeks wat in het formulier document wil invullen. Ik kan het window wil wissen met een Wisknop met de VBA code <Unload Me> maar dan kan ik vanuit Word (formulier document) de window niet meer oproepen. De popup window is nodig en wordt dmv. VBA code bewust geproduceerd.

Dus de popup window moet tijdelijk kunnen worden gewist of geminimaliseerd of wat anders en ook weer vanuit Word kunnen worden opgeroepen.
 
Je hebt dus geen idee wat een userform is.
Waarom kijk je niet in die VBA code, daar waar een userform met .Show wordt geopend en zet daar vbModeless achter.

Gezien je kennis op dit gebied is het wellicht beter dat je een voorbeeld document plaatst.
 
Word 2016 VBA. Popup window hindert het schrijven in Word document

Super bedankt. Sorry, ik had niet door wat je bedoelde. Met nog eens goed lezen en testen is het gelukt. Ik heb veel geprogrammeerd met Access maar bij Word is eea. toch weer anders. Bedankt.
 
Ok dan :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan