Excel-werkblad invoegen in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.521
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Wanneer ik een Excel-werkblad invoeg staat dit met kolom- en rijhoofden (A, B, 1, 2 etc.) op het scherm. Klik ik ergens anders, verdwijnt dit scherm en krijg ik een kale opmaak. Ik wil juist het originele werkblad definitief in beeld houden. Hoe doe ik dat? Of is het anders mogelijk de hoofden te behouden.

Edit:
Uit internet begrijp ik dat dit niet kan. Men kan handmatig de hoofden inbrengen en men kan screenshots maken.

Erg jammer dan het niet kan, maar we zullen ons wel redden.
 
Laatst bewerkt:
Screenshots maken lijkt mij een hele hopeloze oplossing. Ik dacht dat je ze wel kon zien met de juiste plak/koppel optie, maar ik zoek dat nog voor je uit. En anders is er natuurlijk altijd een ‘workaround’: zet in kolom A de rijnummers (-1) en in rij 1 de kolomletters (Vanaf kolom B met A beginnen).
Dan ziet het er in Excel een beetje knullig uit, maar in je Word document wel goed.
 
Bedankt voor jouw aanbod. Stop er geen tijd in, want ik red mij zo wel. Letters en cijfers invoeren werkt verwarrend en screenshots is ook niet te doen.
 
Screenshots zou ik inderdaad ook niet doen, en vermoedelijk heb je de kolommen en rijen ook niet nodig als je een tabel invoegt. Word doet dat zelf immers ook niet als je een tabel aanmaakt. Zet je in een Word tabel koppen (wat wel logisch lijkt) dan doe je dat in je Excel bestand ook al automatisch, en die koppen zie je uiteraard wel gelijk netjes terug. Dus een heel groot probleem zou het dan ook niet hoeven te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan