Access "BE" op Onedrive koppelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voort005

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2018
Berichten
24
Beste mensen,

Ik heb heb een gesplitste database waarvan de Backend op Onedrive staat, zolang ik de naar Onedrive gesynchroniseerde map koppel in koppelingsbeheer van de database werkt dat perfect.

De vraag:
Kan ik vanaf een PC waarop de gekoppelde map niet staat, dus een andere PC, in koppelingsbeheer het adres rechtstreeks van Onedrive geven, en hoe doe ik dat dan.
Het bestand "delen" op Onedrive met de geleverde link werkt niet.

De URL van Onedrive zou moeten zijn: https://1drv.ms, hiernaar verwijzen werkt niet.

Via sharepoint koppelen lukt ook niet want de optie is niet selecteerbaar.

Wie o wie kan me helpen.

Groet, John.
 
Wie kan je helpen? Niemand, want dit kan niet. Je kunt Access alleen koppelen aan databases die op een lokale schijf staan. Dus een lokale OneDrive werkt wel, via webtoegang niet.
 
OctaFish, dank voor de snelle reactie.

Was al een beetje bang dat het niet de bedoeling is om dat zo te doen.
Heb uit het boek "Access 2019" begrepen dat het met Sharepoint wel moet lukken, echter is die niet aankiesbaar in Access, heb jij daar een rede voor?
Na wat Googelen ook begrepen dat Sharepoint vervangen is door OneDrive, maar heb dat later niet meer kunnen vinden, vandaar mijn proberen.

Groet, John.
 
SharePoint is zeker niet vervangen door OneDrive, al was het maar omdat het twee totaal verschillende programma’s zijn. OneDrive is niks meer dan Cloud opslag, maar SharePoint is een server platform waarop allerlei programma’s draaien die met elkaar communiceren (en de gebruikers ook).

Als simpele ‘standalone’ gebruiker zul je nooit over SharePoint beschikken, simpelweg omdat je in je eentje nooit een multie-gebruikers werkomgeving zal hebben. Daarnaast is het reteduur om voor één gebruiker een complete SharePoint omgeving op te tuigen. Al zal dat aspect voor een aantal mensen met voldoende poen natuurlijk geen beletsel zijn.

Kortom: SharePoint is een werkomgeving voor (liefst grote) bedrijven die een SharePoint server kunnen inrichten, en waar je dan je bestanden op zet waar anderen dan aan/in kunnen werken. En dat is dus ook de enige manier waarop je een Access database via internet kunt ‘delen’; in de SharePoint omgeving werkt hij als een gewone schijf. Maar je hebt dus in ieder geval een SharePoint server nodig. Dus ga maar vast sparen :).
 
Dank,

Ik ga maar niet sparen.
Heb wel weer een reden tot studie.

Groet, John.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan