Beste Videokaart voor Samsung Ultra Wide 49 inch (LC49HG90DMU)

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Berichten
791
Hallo allemaal,

Ik ben verliefd, en wel op de Samsung LC49HG90DMU, een prachtige Ultrawide Monitor.
Deze wil ik graag aanschaffen, tegelijk met een nieuwe PC.
Ik heb all specs al uitgedacht, behalve de GPU.

Ik wil absoluut zeker zijn dat ik in ieder geval de eerste, zeg 2 jaar, het maximale uit games kan halen (uitzonderingen van bizar zware games daargelaten). Dus wat dat betreft zal er een aardige kaart aan te pas moeten komen.
Anderzijds vind ik het zonde van het geld om een kaart aan te schaffen die overkill is.
Het is dan wel een 49 inch monitor, maar met 3840x1080 pixels maar half zo veeleisend als een 4k monitor.

De RTX 2080 Ti van Nvidia is momenteel veruit de sterkste kaart, maar met ruim €1200 loopt het totaalbedrag van de hele build dan wel bizar ver op.
Als dit de enige kaart is die me de eerder genoemde zekerheid biedt, dan is de keuze simpel, maar als bijvoorbeeld een 2080 volstaat bespaar ik daar liever €500.

Wat me verder nog opviel is dat deze monitor FreeSync van AMD ondersteund, wat er voor moet zorgen dat er absoluut geen screen tearing meer plaatsvindt.
Ik ben niet zo thuis in AMD kaarten, maar heb gelezen dat de Radeon VII momenteel de beste kaart van AMD is. Deze zou echter overall minder goed zijn dan de 2080 van Nvidia.
Ik heb in het verleden nooit de aller duurste grafische kaarten gehad en eerlijk gezegd nooit bewust echt last gehad van screen tearing. Dus ik vraag me af of het echt de moeite waard zou zijn om een AMD kaart te overwegen alleen daarvoor.
Toch ben ik wel nieuwsgierig wat de FreeSync optie aan meerwaarde biedt.


Heel graag hoor ik jullie input!
Alvast bedankt!

Luck7
 
Laatst bewerkt:
Kun je beter gaan voor de GTX 1080 Ti, die presteert beter dan de RTX 2080, heeft alleen geen raytracing maar daar tegenover staat dat er nog maar weinig games zijn die raytracing gebruiken...
Kan alleen geen actuele prijs vinden voor de 1080 Ti...
 
Die zit op +- 700 euro, net zoals de RTX 2080.
Volgens Userbenchmark.com presteert de 1080 Ti overall maar iets beter dan de RTX 2080, maar mist daarentegen de Raytracing technologie. Wat dat betreft lijkt de RTX 2080 me dan de betere keuze.
https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-RTX-2080-vs-Nvidia-GTX-1080-Ti/4026vs3918

Maar wat me vooral interesseert is of beide kaarten (performance wise) de aankomende jaren een scherm met een resolutie van 3840x1080 op vrijwel de hoogste settings aankunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan