heb chromium op mijn apple laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomukke71

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2010
Berichten
71
Sinds gisteren heb ik een foutief bestand, met de naam chromium. weet iemand hoe dat te verwijderen? het schijnt best gevaarlijk te zijn. Is er bij het forum iets bekend over dit program.
 
Heb je je virusscanner de boel al eens laten controleren?
 
Chromium is ook een browser, dus waarom weet je dat deze bij jou fout is?
En op een macos systeem is deinstalleren eenvoudig... .sleep de map van het programma naar de prullenbak en maak die daarna leeg...
 
Laatst bewerkt:
Schermafbeelding 2019-04-06 om 22.16.47.png
selecteer chromium , klik op zoeken en verwijderen.

In de App Store vind je ook een Lite Version.
Gebruik maar AppDelete Version 4.3.3.

Zonder AppDelete blijven nog bijbehorende items achter om ruimte te nemen en mogelijk problemen veroorzaken.

Code:
Extra functies:

* Volledig nieuwe gebruikersinterface en herziene workflow voor de beste AppDelete-ervaring ooit
* Geoptimaliseerd voor gebruik op macOS Mojave (achterwaarts compatibel met Lion / Mountain Lion / Mavericks / Yosemite / El Capitan / Sierra / High Sierra)
* Nieuw en verbeterd zoekalgoritme om de meeste bestanden ooit te vinden
* Bestandsgroottes en groepering voor alle items
* Volledig compatibel met Retina-beeldschermen
* Alle nieuwste technologieën / dev-tools die worden gebruikt, zoals automatische referentietelling en Grand Central-verzending
* Bijgewerkt Tools-menu met functies zoals App Reset, Clear Logs en de Bibliotheek-map
* Gloednieuwe Genius-zoekopdracht en veel verbeterde weeskinderenzoekactie
* Grote updates voor de verborgen modus voor achtergrondbewerking met menubalkpictogram
* Aanvullende voorkeuren zoals Ignore List en Protect Running Apps
* Bijgewerkt Help-bestand om opties voor de gebruiker duidelijker te maken
* Zestien talen: Engels, Chinees, Tsjechisch, Deens, Nederlands, Fins, Frans, Duits, Grieks, Italiaans, Japans, Koreaans, Portugees (Braziliaans), Russisch, Spaans en Zweeds
* Sparkle updater om altijd de nieuwste versie te hebben (met nieuwe lokalisaties)
* Zoekfilters om items snel te verwijderen (inclusief oude PPC-apps)
* Vindt gerelateerde items die onzichtbaar of verborgen zijn
* Trash-monitoring, zodat het eenvoudig gooien van een app in de prullenbak AppDelete triggert
* Archiveer / installeer van archieffunctie voor bewaring en verplaats items naar een andere Mac
* Wachtwoord slechts één keer aangevraagd indien nodig in plaats van meerdere verzoeken
* Houdt een logboek bij van alle activiteiten en heeft de mogelijkheid om een ​​verwijdering ongedaan te maken
* Verplaatst items naar een georganiseerd verwijderd pakket in uw prullenbak
* Forceer Prullenbak voor koppig om items te verwijderen
* En meer...

Ik gebruik het al jaren.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
chromium op pc

Hartelijk dank voor de reacties op mijn probleem. ik heb inmiddels opgelost op advies van Daniel162. Het programma gedownload en uitgevoerd, de voor mij link program is verwijdert. Nogmaals dank voor de snelle reacties.
 
Officieel zo:
https://support.apple.com/nl-nl/guide/mac-help/install-and-uninstall-other-apps-mh35835/mac
Programma's verwijderen
Je kunt programma's verwijderen die je hebt gedownload en geïnstalleerd vanaf internet of een schijf.

Klik op je Mac op het Finder-symbool in het Dock en klik op 'Programma's' in de navigatiekolom van de Finder.

Voer een van de volgende stappen uit:

Als een programma zich in een map bevindt, open je de map en zoek je daarin naar een verwijderprogramma. Als je een optie ziet staan zoals 'Verwijder [programma]' of '[programma] verwijderen', klik je hier dubbel op en volg je de instructies op het scherm.

Als het programma zich niet in een map bevindt of geen eigen verwijderprogramma heeft, sleep je het programma van de map 'Programma's' naar de prullenmand (aan het einde van het Dock).

WAARSCHUWING: Het programma wordt definitief verwijderd van je Mac wanneer jij of de Finder de volgende keer de prullenmand leegt. Als je bestanden hebt die met het programma zijn aangemaakt, kun je die mogelijk niet meer opnieuw openen. Als je besluit dat je het programma wilt behouden, haal het dan terug voordat je de prullenmand leegt. Selecteer het programma in de prullenmand en kies 'Archief' > 'Zet terug'.

Om programma's te verwijderen die je in de App Store hebt gekocht, gebruik je Launchpad.
 

De voor en de nadelen heb je er niet bijgezet.

Problemen met verwijderen van apps oplossen.
Bij het verwijderen van apps van de Mac kunnen zich meerdere problemen voordoen.

Speciale deinstaller nodig.


Sommige Mac-programma’s kun je alleen schoon verwijderen als je het bijbehorende deinstaller gebruikt. Vaak wordt deze al meegeleverd bij het programma, maar het kan ook nodig zijn om hiervoor een speciale tool te downloaden. Vooral bij hardnekkige software zoals MacKeeper kan het nodig zijn om extra tools te installeren, om te kijken of er nog resten van de software zijn achtergebleven op de Mac.
 
Laatst bewerkt:
Als er meer voordelen dan nadelen zijn.... en het werkt.. niks mis mee.
Het voor/nadelen verhaal geldt voor alle software, incluis AppDelete....
Idem voor CCleaner of zo voor Windows.
Het nadeel van al die software is, is dat je niet zeker weet of het systeem voor de installatie en deinstallatie terug komt.
Een image terugzetten, via Time machine, of onder windows een herstelpunt terug zetten, maar bij voorkeur de image, dat weet je zeker dat je terug bent waar je was.
Het compromitteren van een systeem vind ik nl een extra risico en dat dekken deze uninstalls als AppDelete & CCleaner niet.
Als je op zo een systeem ook bankzaken doet....
Maar het vereist eea aan image/backup strategie, die moeite moet je wel willen nemen, al dan niet zelf via kennis opdoen.
Ik heb recent bij 2 personen een systeem schoon geinstalleerd ivm het compromitteren. Dan leg je het uit en dan willen ze graag een schone installatie als er geen betrouwbare image is.

De keuze ligt bij de TS, maar het is ook goed om de risico's zichtbaar te maken.
 
Laatst bewerkt:
Een image terugzetten, weet je niet op voorhand dat je Chromium, of de rommel ervan, terug op zet.
Dan sta je weer even ver.
 
Het gaat dan uiteraard om het terugzetten van een verse installatie image, dat is de enige waarvan je het meest zeker bent dat die goed is.
Als je aan tussenliggende images ook twijfelt... waarom bewaar je ze dan nog.. :eek:
En als je ook de verse installatie image... tja.. dan begin je opnieuw.
Als je voor maximale security gaat is dit imho de weg.

Veiligheid is een strategie en niet gokken of chromium er wel of niet inzit of zat...

Verder: Iedereen moet zelf beslissen wat hij/zij daar mee doet. Bij twijfel zijn er imho maar 2 optie: of de verse installatie image of opnieuw beginnen om de uitgelegde redenen.
 
Laatst bewerkt:
AppDelete gebruiken op je mac om chromium te verwijderen.
Moet je daarvoor geen clean Install uitvoeren. Niet nodig.
Trouwens Ts heeft niet gevraagd wat moet ik doen verwijderen of en clean install uitvoeren.
As nodig was zou ik het vermeld hebben,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan