Hoe kan ik een record van een tabel naar een andere tabel kopiëren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ppetrol

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2013
Berichten
5
om veel typen te besparen werkt perfect.

Dim strSQL As String

strSQL = "INSERT INTO [TblAUDIO2] ([Artiest],[Titel],[TIPHIT],[Rel_dat],[COMPONIST],[LAND],[LABEL],[HOELANG])
SELECT [Artiest],[Titel],[TIPHIT],[Rel_dat],[COMPONIST],[LAND],[LABEL],[HOELANG] " & "FROM [TblAUDIO1] " & "
Where [TblAUDIO1].[id]= " & Me![Id] & ""

CurrentDb.Execute strSQL, dbFailOnError
 
Laatst bewerkt:
Als ik een record uit TblAudio1 wil toevoegen aan TblAudio2 (met dezelfde structuur natuurlijk)
Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Ik zie geen enkel voordeel.
En dit:

om veel typen te besparen
Snap ik dus ook al niet. Het lijkt mij een extra type dat je moet gebruiken. En je aanpak vind ik ook niet best, want je maakt een kopie, dus je hebt hetzelfde record dan in twee tabellen staan. Dus je creëert nog dataredundantie ook!
Overigens mag je code best opmaken met de CODE knop :)
 
Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Ik zie geen enkel voordeel.
En dit:


Snap ik dus ook al niet. Het lijkt mij een extra type dat je moet gebruiken. En je aanpak vind ik ook niet best, want je maakt een kopie, dus je hebt hetzelfde record dan in twee tabellen staan. Dus je creëert nog dataredundantie ook!
Overigens mag je code best opmaken met de CODE knop :)

Moet ik dan elk plaatje zelf helemaal intypen om een eigen database te krijgen of kan ik door te kopiëren snel werken
als je iets niet snapt licht het niet aan mij maar zegt meer over jou.

Maar laat maar ik ga wel naar andere forums.
Het zal wel te moeilijk zijn.
 
als je iets niet snapt licht het niet aan mij maar zegt meer over jou
Ik vind het nogal aanmatigend van jou dat jij vind dat omdat ik jouw vraag niet snap, het aan mij ligt! Het is dacht ik aan een TS om een vraag zodanig te stellen, dat een lezer het probleem snapt en aan een oplossing kan denken. De code die je gebruikt is (op zijn zachts gezegd) bepaald niet best, dus dat geeft ook al geen houvast. En omdat er ook nog eens geen database bij zit, is het helemaal lastig voor (in ieder geval) mij. En dat terwijl ik dacht dat ik best wel wat van databases afweet. Blijkbaar ben ik toch niet zo’n groot ligt :).

En doe ons een lol als je reageert: niet quoten als het niet nodig is. Daar maak je (ook op een ander forum) geen vrienden mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan