Probleem met WordPress

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Berichten
1.300
:rolleyes:Ik zag een vraag over .com of .org Verschil wordt hier duidelijk link dacht ik wel aangegeven.

Ik gebruik WP al sinds 2013/2014 eerder zelfs. Je kunt er idd heel veel mee en is gemakkelijk. Maar nu is er een kink in de kabel, sinds de transitie naar een cloud via mijn host.
Kan nu helemaal niet editten of iets verwijderen. Bevreesd zelfs dat ik alle info hierin gewoon kwijt ben.

Al tig maal vragen over gesteld. Voor PHP is nieuwste versie 7.1 of hoger zegt men, dat het daar aan kan liggen. Ben zelf maar aan de slag gegaan en zie mijn database met alle informatie van afgelopen jaren nog gewoo nog hierin staan. Kan er alleen niet bij op de bekende gebruikersvriendelijke mnier,dus met het thema (plaatje) erboven etc.

Moeilijke vragen over plug ins etc. had ik geen behoefte aan, het liep gewoon gladjes. Precies zoals ik het wilde. Updaten van WP deed ik nauwelijks, begon zelfs op 4.+ of mss wel lager tot dec 2018.
Dus zit een beetje met handen in het haar.

Nu snap ik wel dat een PHP 7.1 Plus er gaaf uitziet en mss nog gemakkelijker werkt zelfs . Bij mij iig nog niet.

:shocked:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De PHP versie heeft niets te maken met "er gaaf uitzien", een bestaande website verandert er niets door. Wel kan PHP 7 invloed hebben op de werking van WP, zeker omdat je aangeeft nauwelijks/niet WP te updaten en waarschijnlijk een oude WP versie gebruikt. Omdat PHP 5.x gefaseerd bij providers gaat verdwijnen is het altijd verstandig alles te updaten.
 
Laatst bewerkt:
Kan je Wordpress eens updaten?
 
Nauwelijks of niet gebruikt? Juist wel omdat het van een leien dakje ging. Never nooit nie problemen mee gehad. Dat niet updaten, kan. Met 7.1. of hoger bedoel ik dat de mogelijkheden shier onuitputtelijk zijn.

@PHPZal eens kijken of het lukt. Bij mijn host weten ze ook niet waar het aan ligt. Zijn het wel ah uitzoeken. Hou jullie wel op de hoogte. Na de transitie (security redenen) ging het (goed) mis. Met de rest prima.
:rolleyes:
 
Ik raad aan om eens in de error_log te kijken of je daar wat interessants tegenkomt.
 
PHP etc

PHP versie naar 7+. Updaten dacht het ook, ga ik doen. Niets dus. Zie het nog steeds op 5+ staan. Mss was het beter er van af te blijven.
Het mooie is..ik zie mijn data zelfs vanaf 2011 t/m dec 2018 nog steeds staan in een MSQL tabel. Talloze rijen. Maar kan t niet runnen. :shocked: zoals dat heet.
Editten via PHP admin/ww, klaar. Fluitje van een cent. Toen dan.
Ik vind dat er teveel tijd inzit. Sinds migratie naar de cloud. Heb ik alleen gesodemieter met WP.

Kreeg toen het idee, gewoon een splinternieuwe database creren, anno 2019. Dan zit versie 7+ of naar keuze er toch automatisch in? Met wel of weinig plug ins? Over 7+, wat ik erover gelezen heb, is het een stuk veiliger. Maar (nieuwe) data gaat gewooon door.
De ouwe kan ik mss ooit mergen, ooit. Kan ik daar weer in duiken over het hoe/wat.

Heb mezelf ooit verdiepr in PHP in 2005/2006. Flarden ervan zijn overgebleven. Voordeel mss, want volgens de kenners hoef je eigenlijk geen/weinig kennnis te hebben van PHP.

Die errorlog zag het wel staan op de server. En dan?

Reacties over bovenstaande welkom. :)

Dus wss toch een nieuwe DB en stukken gebruiksvriendelijker. Ben ik van al dat gez%$#!@k af.

:d
 
Laatst bewerkt:
Het is lastig uitleggen dat PHP niet hetzelfde is als WP, en ook niet een onderdeel van WP.
Dit geldt ook voor de database (MySQL of MsSQL).

PHP vs WordPress
Je hebt een vaatwasser (model PHP 5) en een blauwe koffiemok (WordPress).
Als je een nieuwe vaatwasser koopt (model PHP 7) dan is je koffiemok (WordPress) nog steeds blauw.

MySQL vs WordPress
Je hebt een auto (model WordPress) en parkeert die in een Parkeergarage (MySQL database).
Als je de auto (WP) in een andere parkeergarage (andere MySQL database) zet dan is je auto (WordPress) nog steeds hetzelfde.

PHP vs MySQL
De vaatwasser (PHP) zou je in de parkeergarage (MySQL database) kunnen zetten maar het verandert niets aan je koffiemok (WordPress) en waarom zou je dit willen?
Opmerking: In website land wordt dus niet PHP zelf maar kan wel "php programmeercode" in de database worden opgeslagen.

phpMyAdmin is een programma om MySQL te beheren (databases, database-gebruikers, permissies, enz.).
Dit programma is geen onderdeel van WordPress, zie plaatje hieronder.

Plaatje hoe het schematisch eruit ziet. De browser, rechtsboven, dat ben jij ;) en het wolkje is de "cloud".

WordPress.jpg

Zoals je zelf al aangeeft is het wellicht slim om met een schone lei te beginnen.
 
Laatst bewerkt:
ik zie mijn data zelfs vanaf 2011 t/m dec 2018 nog steeds staan in een MSQL tabel. Talloze rijen. Maar kan t niet runnen.
Klopt, je kan data niet in MySQL uitvoeren. Wel kan WP z'n instructies (programmacode) aan PHP doorgeven en dan door PHP laten uitvoeren.

Editten via PHPadmin/ww, klaar
Dat is niet de bedoeling. Normaliter gebruik je phpMyAdmin één keer bij installatie van WP en daarna niet meer.

Sinds migratie naar de cloud
Waarschijnlijk bedoel je dat je provider naar een modernere webserver is gemigreerd (of bedoel je iets anders?)

Kreeg toen het idee, gewoon een splinternieuwe database creren, anno 2019. Dan zit versie 7+ of naar keuze er toch automatisch in?
Nee, MySQL heeft niets te maken met PHP. Het is wel slim om de laatste WP versie te installeren want die werkt goed samen met PHP 7.

Met wel of weinig plug ins?
Plugins zijn een onderdeel van WordPress en WP heeft niets te maken met PHP of met MySQL. Echter, een oude WP werkt niet goed in PHP 7.

Over 7+, wat ik erover gelezen heb, is het een stuk veiliger. Maar (nieuwe) data gaat gewooon door
Oude software (bijv. oude WP) die is gemaakt voor PHP 5 werkt niet optimaal met PHP 7 of kan zelfs helemaal niet werken.

De ouwe kan ik mss ooit mergen
Databases 'mergen' werkt niet. Je zou wel een WP update/migratie tool kunnen gebruiken.

Volgens de kenners hoef je eigenlijk geen/weinig kennnis te hebben van PHP.
Voor het gebruik van WordPress met plugins en themes heb je geen PHP kennis nodig. Gewoon in /wp-admin inloggen en daar kan je alles regelen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik alles lees, dan denk ik:
Waar is de link naar de website?
Wat bedoel je met sinds migratie naar de cloud?
Ben je verhuist van hosting?
Zit je nu bij .org of bij .com?
 
Hallo Femke, Niet bij org. of .com. Heb destijds wordpress geinstalleerd via Installatron. Zegt je mss wat. Host webreus.nl gaf je die mogelijkheid WP zelfs wel meer allerlei applicaties naast domeinnaam (zelfs een forum, chatsite, shopsites, y name it) mee te installeren (ik weet dat het gratis is) en dacht toen (nieuwgierig geworden) , in 2011 zelfs al. En ging goed. Kon er bij wijze van spreken mee lezen/schrijven. En nu nopo. Krijg het dashboard (normaal bij WP niet eens te zien) Niet meer dan.

Ben niet verhuisd o.i.d. Ben nog steeds bij dezelfde host. Sinds tiental jaren. Alles ook email is gemigreerd. Dus met uitzondering van WP werkt alles naar wens.
 
Dat is dus eigenlijk wordpress.org ;) https://wordpress.org/
dit is wat je installeert bij hostings. We zijn nu bij versie 5.1.1
je loopt dus erg achter.

.com is de online versie van Wordpress. https://wordpress.com/

Installatron wordt gebruikt in de DirectAdmin om software te installeren.
Waarom je nu na zoveel jaren niets meer kan, ik denk toch dat het of komt doordat je nooit het geupdate of dat je website is gehackt (kan!) of dat er gewoon iets anders aan de hand is.
Zijn je wachtwoorden nog wel hetzelfde?
En anders zul je toch de hosting webreus.nl moeten mailen of bellen of wat dan ook. Die kunnen kijken wat er aan de hand is.
 
Laatst bewerkt:
@Bron, kom ik nog op terug. Thx iig voor uw commentaar.
@Femke: voordat ik hier mijn vragen stelde heb ik al heen en weer gemaild met mijn hoster. Resultaat so far niks dus.
En hacken, dan zou het al veel eerder moeten zijn gebeurd of iets anders dramatisch door niet eerder geupdaten. Ging tot dec. 2018 gladjes. Kid kon de was doen.
>Update PHP 7.1 of WP 5.1.
 
Wat ik zou doen?
Via importeren/exporteren je website veiligstellen, (dit download je dan). Daarna een andere hosting zoeken, daar WP installeren, dan via importeren/exporteren het bestand wat je hebt installeren, en je website is er weer.
Alleen zul je dan wel van alles verder moeten installeren, zoals plug-ins etx. Ook een leuk theme is natuurlijk wel aan de orde.

Je hebt dan ook gelijk PHP 7.1 en WP 5.1.

Bij een hosting zoals Versio (niet duur) kan je altijd via het forum of het aanmaken van een ticket hulp zoeken indien nodig.
Zo'n webhosting die je nu hebt, daar heb je niets aan. (tenzij je weet hoe of wat,maar dan nog)
 
Hallo Femke..doe ik niet snel naar een andere hoster stappen..zit hier al jaren. IIg dank voor de tip. Je weet maar nooit waar het goed voor is.
Vwb WP.. huidige versie best omslachtig of ik doe moeilijk. Ouwe gegevens van WP heb ik nog wel hoor met alles erop en eraan. Alleen dus kan er niet bij of bewerken. Zie het wel op de server.

@Bron:Waar ik aan zit te denken. heb inmiddels dus de nieuwe kale WP (automatisch wordt t updated naar PHP 7.1 en WP 5.1. of straks in de toekomst ) bij zelfde host. . Kwestie naar de nieuwe WP DB importeren of belangrijkste items cut en paste. Iets in die geest.
Gehannes mss en tijd en weer handleidingen doorzoeken.
Rommel liever idd met Bootstrap. lol
:thumb:

Ok dan nogmaals waardering voor jullie input.
Versio heeft maar liefst 170K klanten, mijne magere 60K. Niet misselijk..goed teken. Dat iig.
 
Prima plan. Met WP 5.1 (werkend op PHP 7.1 van je host provider) zou je helemaal up-to-date zijn.
Het kloppt dat er veel uren in gaan zitten, vooral in de content. Veel suc6 met je website! Have fun.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan