Dubbele driver voor netwerkkaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Berichten
476
Ik heb onlangs een desktop gemigreerd naar windows 10.
Tot aan de migratie zijn er nooit problemen geweest met de onboard netwerkadapter.
Nu de migratie klaar is, valt steeds de netwerkadapter uit wanneer de pc wordt uitgezet.
Bij het weer aanzetten moet dan via apparaatbeheer de netwerkkaart weer opnieuw worden geactiveerd.

Ik kwam er niet echt achter wat het probleem was, maar zag in Revo Uninstaller dat er twee programmas voor de netwerkadapter staan vermeld, beide met de datum van de migratie.
Kunnen deze twee elkaar in de weg zitten bij de opstart van de pc?
En kan ik ze verwijderen, en wordt dan bij een nieuwe opstart de juiste driver er weer bij gezocht?
 
Ik zou ze beide verwijderen en tevens de netwerkadapter uit Apparaatbeheer verwijderen.
Als de PC opnieuw start zal Windows automatisch de juiste installeren.
 
Beide verwijderd via Revo uninstaller, de netwerkadapter verwijderd via apparaatbeheer, en computer voor een uurtje uitgezet.
Bij het weer opstarten geen ethernet verbinding, en netwerkadapter staat in apparaatbeheer als een apparaat met een foutmelding.:(

Via apparaatbeheer gezocht op gewijzigde apparaten, en direct weer ethernet verbinding.
Wat kan er verder misgaan?
 
Laatst bewerkt:
Had al een Speccy klaarstaan.
Is wel van gisteren, maar aan hardware is er niks veranderd.

Summary
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i3 2120 @ 3.30GHz 33 °C
Sandy Bridge 32nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
Intel Corporation DH61BE (LGA1155 CPU 1) 34 °C
Graphics
PLE2283H (1920x1080@60Hz)
Intel HD Graphics (Intel)
Storage
931GB Hitachi HDS721010CLA330 ATA Device (SATA ) 33 °C
2794GB Intenso External USB 3.0 SCSI Disk Device (USB (SATA) ) 29 °C
Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SH-222AB ATA Device
Audio
Realtek High Definition Audio
Operating System
Windows 10 Home 64-bit

You are connected to the internet
Connected through Intel 82579V Gigabit Network Connection
 
Was ik al geweest, maar wist niet precies voor welk operating system ik de drivers zou moeten downloaden.
Ik ben van Windows 7 naar 10 gegaan.
 
Drivers zijn geïnstalleerd, kan dat ook in de eigenschappen van de adapter.
Maar helaas,na vijf minuutjes desktop helemaal uit geen verbinding bij de opstart.
Na handmatig de gewijzigde plug en play apparaten zoeken staat de adapter er zonder uitroepteken, en schakelt de verbinding in.

Geen verbinding.png
 
Laatst bewerkt:
Lange Pier, ik zie het even niet.
Naar mijn idee is dit dezelfde site waar ik ook de drivers voor windows8 vandaan heb gepikt, maar dan met een extra categorie er bij.
Zie zo niet welke andere driver ik daar uit zou kunnen halen dan die ik al heb geïnstalleerd.

Wat die vinkjes betreft, ik heb het volgende power management tabje bij de eigenschappen.https://i.postimg.cc/wM994dDy/Eigenschappen.png
 
Zet daar dan eens Energy efficient ethernet uit.
 
Staat nu uitgevinkt, en desktop even uitgezet.
Over vijf minuten terug aan.
 
Helaas, bij opstart geen netwerkadapter actief, weer foutmelding in apparaatbeheer.
 
Kaart kan ook gewoon stuk zijn uiteraard. Dat heb ik wel vaker meegemaakt met een in het moederbord ingebouwde netwerkkaart.
Zet er voor zo'n € 15- een losse kaart in en zal het probleem wel verholpen zijn.
 
Ik ben nog even benieuwd welk verschil er zou zijn tussen de download die Lange Pier aanreikt, en die ik reeds op aanreiken van edmoor heb geïnstalleerd.
 
Zie nu het verschil in de suggestie van Lange Pier.

Om het zo te zeggen heb ik nog twee opties open.
Begin vanmiddag eerst met die van Lange Pier.
heb daar nog wel een vraagje bij.
Openen in compabiliteitsmodus, en daarna computer afsluiten?

Mocht dat niet lukken heb ik nog de optie van maestro12.
Ook daarover een vraag.
In de DOS-prompt kom ik tot aan waar het exe bestandje staat.
Ben echter domweg kwijt hoe dit bestandje te activeren in DOS.
CPROMPT.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan