Rapport sluiten bij geen gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanStegeman

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2013
Berichten
9
Goedemorgen,

Ik heb een rapport waarin ik bij de gebeurtenis "Report_NoData" het volgende schreef:

Private Sub Report_NoData(Cancel As Integer)

MsgBox "Er zijn geen gegevens gevonden over de afgelopen 12 maanden", vbOKOnly, "Error"

Cancel = True

End Sub

Toch krijg ik dan hierna nog het dialoogvenster met de opmerking "De actie OpenReport is geannuleerd"

norecords.png

Hoe krijg ik dat dialoogvenster weg zodat gebruikers dat helemaal niet zien? Ik dacht dat de opmerking Cancel=True daarvoor voldoende zou moeten zijn.

Groet,

Jan
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het rapport al geopend; het lijkt mij veel handiger (en ook een stuk sneller) als je voorkomt dat het rapport wordt geopend. Zeker als je dat rapport opent vanuit een formulier met een knop, is dat een veel slimmere oplossing.
 
Dag OctaFish,

Dank voor jouw antwoord.

Ik ben nog (steeds) niet handig met VBA. Ik open het rapport inderdaad vanuit een formulier. Op deze manier:

Private Sub Knop50_Click()
On Error GoTo Err_Knop50_Click

Dim stDocName As String

stDocName = "RapOmzetKostenplaatsAantal-NW"
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview


Exit_Knop50_Click:
Exit Sub

Err_Knop50_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Knop50_Click

End Sub

Moet ik daar dan ergens een

If "Report No records" tussen plakken?

Als ik op internet zoek dan blijft men mij wijzen op Report_No Data bij openen Rapport. Maar je hebt gelijk - ik open het rapport al eerder. Kun je mij nog een 'duwtje' geven. Ik heb ook in jouw cursus gezocht maar vond dit niet.

Jan
 
Er vanuit gaande dat je rapport op een query is gebaseerd, kun je eerst de query openen, kijken of er records zijn in op basis daarvan het rapport openen of niet.

Code graag trouwens tussen CODE tags zetten :)
 
Dag Jan,

als je het waarschuwingsvenster wil onderdrukken kan je de SetWarnings methode van het Docmd object gebruiken. Docmd.Setwarnings false onderdukt de waarschuwingen, Docmd.SetWarnings True zet deze terug aan. Deze laatste kan je net voor je exit sub plaatsen.

Groetjes
NG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan