Samenzingen met song op erste spoor en dit opnemen op ander spoor

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello beste mededenkers,

Vermits het mij niet lukt om een Russisch liedje als karaoke op te nemen met het alom geprezen softwareprogramma Audacity, wil ik graag iets anders proberen met dit progje. Is het mogelijk in audacity om een song te importeren en deze song te laten afspelen en beluisteren, en terzelfder tijd meezingen met de zangstem en dit opnemen?
Wie kan mij helpen?
gilbert :confused:
 
Vriendelijk dank voor de uitgebreide info over "overdubbing" in audacity. Wel begrijp ik niet goed wat er met windows WASAPI wordt bedoeld? Is dit een manier van opnemen met hardware dus een bandopnemer of cassette recorder en een micro?
gilbert :)
 
WASAPI is een software API van Windows voor audio.
Heeft niks met hardware te maken.
Helaas kan Audacity niet (standaard) met Asio werken.
 
Dank u. Maar ik begrijp het nog niet helemaal.Wat betekent Asio? Bedoelt u dat audacity niet met hardware kan werken ? Als ik meezing met het geïmporteerde nummer tijdens de opname zie ik wel op de toegevoegde sporen de frequentie golven verschijnen, maar ik hoor niet mijn stem. Doe ik iets verkeerd?
gilbert
 
WASAPI en ASIO zijn software welke er voor zorgen dat uw opname software met de hardware (geluidskaart) kunnen communiceren.
Bij WASAPI is echter een behoorlijke vertraging (latency) in de weergave en zal uw stem dus ook als een soort echo te horen zijn.
In Audacity kunt u het monitoren van inkomend signaal aanzetten bij Voorkeuren > Opnemen en dan 'Softwarematig playthrough van invoer' aanvinken.
ASIO bied (afhankelijk van computer en geluidskaart (audio interface)) een snellere doorvoer dus minder echo.
Nog mooier is het echter om uw microfoon geluid direct te monitoren en niet via de computer (direct monitoring), wat op sommige audiointerfaces mogelijk is.
 
Thank you. Sorry dat ik er zo weinig van ken.Ik ben een oudere persoon uit de tijd toen audio software nog niet bestond.Toen ik in 1983 een single opnam was er alleen sprake van bandopnemers en daarna van casette recorders. De muziekopnames gebeurden dus allemaal door hardware. Staat het audioprogje ASIO standaard in een windows besturingsststeem of moet je dit downloaden ? Maar: wat de JUISTE microfoon betreft. Hardware that will accomplish this includes.usb audio adapter or usb microphone that has a headphones output or usb headset.Vermits ik met een micro met jackaansluiting opneem hoor ik wel de originele playback maar niet mijn stem die ik opneem.Of heb ik het mis?Lees volgende tekst
"In every case the device must include the ability to mix the live sound with the previously -recorded tracks and present that mix at a headphone output jack.Most usb microphones do not include this capability.You must get the HEADPHONE SOUND from the usb audio adapter, output on the usb microphone or headphone jack on the mixer,NOT FROM THE COMPUTER HEADPHONE OUTPUT.Headphone monitoring is good.Wat ik hieruit begrijp is dat ik een headset dus microphone en hoofdtelefoon in één stuk of een audio adapter met twee ingangen voor een microphone jackaansluiting 3,5mm ingang en een koptelefoon met een 3,5 mm jackaanskuiting moet gebruiken.Is dit juist of ben ik verkeerd bezig?
grtz
gilbert
 
Asio driver komen bij de audio interface, of je kunt een wrapper als Asio4all gebruiken. Maar zoals eerder gezegd, Audacity kan niet werken met Asio.
USB microfoons zijn niet mijn favoriete microfoons.
Voor informatie om hiermee te beginnen raad ik u aan onderstaand website te bezoeken.
http://homestudioplugin.nl/thuis-studio-beginnen/
 
Samenzingen met song op eerste spoor en dit opnemen op ander spoor

ASIO4ALL is dus audio software dat kan gebruikt worden met een computer. Op mijn Yamaha PSR-S710 synthesizer( home workstation) is ook een sequencer ingebouwd met 8 sporen, maar uitsluitend voor muzikale opname, geen vocale opname. Je kan jouw compositie opslaan als mp3 bestand en je kan ook jouw compositie en andere songs als een partituur met notenschrift bekijken. Maar waar u niet op in ging is dat wanneer je met audacity een overdubbing wil maken je een headset, dus micro en hoofdtelefoon samen gemonteerd of audioadapter MOET gebruiken die aangesloten wordt op een 3,5mm jackaansluiting. Anders lukt de opname niet. En jouw afkeur voor usb micro's berust dit op het feit dat ze niet rechtstreeks kunnen worden aangesloten op een geluidskaart?
gilbert :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan