Hoe de juiste veldnaam uit de juiste tabel bekomen in een Union Select query

Status
Niet open voor verdere reacties.

leifoet

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Berichten
326
Onderstaande query resulteert in een 'afdruk' van de records met alle velden 'Datum' t/m AKP uit de tabellen A18 en B18.

SQL="SELECT A_Id, Datum, Aantal, Omschrijving, VKP, AKP FROM tabl_A18 "&_
UNION ALL SELECT B_Id, Datum, Aantal, Omschrijving, VKP, AKP FROM tabl_B18 ORDER BY Datum ASC"

Hoe kan bij het afdrukken van een record uit tabel A18 en B18 OOK het passend id mee afgedrukt worden.
Veralgemeend : hoe kan ik voor (letterlijk vóór) elk record van elke tabel het passend Id 'afdrukken' ? zonder een bijkomend gemeenschappelijk veld in te voegen in de tabellen ?

<%=rs("A_Id")%>
of
<%=rs("B_Id")%>

Dank voor tips.
 
Beetje raar gebruik van het woord afdruk, want je hebt het hier gewoon over een (dyna)tabel. Dat doet een query namelijk: een dynamische tabel maken. Maar welk woord je ook gebruikt: ik snap je vraag niet. Wat wil je precies zien?
 
Bedoeling is om als onderdeel/element van de records van de nieuwe (dyna)tabel, ook telkens ofwel het veld rs("A_Id") te zien verschijnen indien de record afkomstig is uit de databasetabel A18, ofwel het veld rs("B_Id") indien de record behoort tot de databasetabel B18.
Vraag is hoe kan ik dat onderscheid genereren zonder aan de bestaande tabelvelden in A18 en B18 iets te wijzigen of aan te vullen.

Dank voor tips.

(Ik zag net dat in de sub #1 gekopieerde query een " ontbreekt :
SQL="SELECT A_Id, Datum, Aantal, Omschrijving, VKP, AKP FROM tabl_A18 "&_
"UNION ALL SELECT B_Id, Datum, Aantal, Omschrijving, VKP, AKP FROM tabl_B18 ORDER BY Datum ASC" )
 
Laatst bewerkt:
Oplossing gevonden door toevoeging in de Select query van een fictief veld, verschillend voor elke tabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan