PC start niet meer, zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag,
Ben bij de PC boer geweest.
Diagnose uitgevoerd : PC overleden, moederbord dood, mobo bestaat niet meer, ook geen variant die compatibel is (allemaal DDR4).

Ik heb nog een oude Acer Notebook.
Daar staat een oude niet-ondersteunde vista op.
Is er een mogelijkheid om tijdelijk via deze notebook mijn dringende administratie (mails-betalingen, ...) te doen.
Ik dacht aan het extern aansluiten van mijn harde schijf (met windows 10 en outlook 2010 uit dode pc) en vervolgens in de bios boot op deze schijf instellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er van booten zal niet lukken, al is het maar vanwege compleet andere hardware.
Wel zou je op die manier je data moeten kunnen kopiëren naar je notebook.
 
Zou ik op die Acer met oude vista Windows 7 kunnen zetten ? Heb daarvan nog een CD.
 
Vertel eens welke hardware je hebt, moederbord, grafische kaart, geheugen, processor willen we weten.
Er zijn best nog wel DDR3 moederborden te vinden, maar daarvoor moeten we wel weten welke andere hardware je hebt.
 
Vertel eens welke hardware je hebt, moederbord, grafische kaart, geheugen, processor willen we weten.
Er zijn best nog wel DDR3 moederborden te vinden, maar daarvoor moeten we wel weten welke andere hardware je hebt.

Antec VP 450p power
MB Gigabyte GA-970A-D3 AM3+
CPU AMD FX6100 3.3 Ghz AM3+ 6 core
RAM Corsair Vengeance DDR3 1866 Mhz 2x4 GB
Videakaart Asus EAH6450
5 x SATA
 
De Acer notebook zou alleen USB aansluiting kunnen hebben. Overzetten van veel en grote bestanden vergt tijd. Booten kan vanaf een grote harde schijf niet.

Deze adapters kunnen daarvoor gebruikt worden: https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=USB+harddisk+adapter&_sacat=0

Een externe behuizing is ook een mogelijkheid. Let bij een adapter zoals boven op de volgende zaken; er moet een voeding bij, sommige oudere types die nog verkocht worden doen het alleen op Windows XP, de USB snelheid, je hebt adapters met SATA én PATA aansluitingen en dus breder toepasbaar zijn.
 
Alsjeblieft, 6 moederborden met AM3 socket.... link
De duurste kost € 70 dus het valt nog mee..
Die pc-boer verkoopt uiteraard het liefst een nieuwer bord met cpu en geheugen en heeft dus niet de moeite genomen om te kijken wat er nog leverbaar is / was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan