Localhost website aan klant laten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

schost

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2019
Berichten
4
Beste lezers,

Ik ben al dagen opzoek naar een oplossing maar ik kom er niet uit. Mijn probleem (corrigeer me waar nodig is in vakjargon etc.!):
Ik heb een website gebouwd voor een klant op mijn localhost met behulp van WAMP. Dit is allemaal prima verlopen en de kleine problemen die ik tegenkwam, waren ook snel weer opgelost. Nu is de website af en wil ik deze laten previewen aan de desbetreffende klant voordat we hem definitief online gaan zetten. Dit is waar de kink in de kabel zit. Ik krijg geen manier gevonden om de website online te zetten.

Wat ik heb geprobeerd:
- De website online te krijgen via WAMP (hier liep ik tegen veel problemen aan met firewalls, poorten, etc.)
- De website via een gratis hostingaanbieder online te krijgen
- De website op een subdomein van mijn eigen website te zetten (ik heb het idee dat dit de makkelijkste mogelijkheid moet zijn). Mijn eigen domein staat geregistreerd bij STRATO, maar zij kunnen me niet echt verder helpen.

Mijn vraag aan jullie:
Hoe kan ik de website die ik op mijn localhost heb gebouwd het beste laten previewen aan de klant? Ik wil screenshots/scherm delen in skype o.i.d. vermijden.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Alvast bedankt!
 
Allereerst:
- Portwarding in je router instellen, zodat alles op je externe ip-adres (bijv. http://123.123.123.123) uitkomt op jouw computer.
Mogelijk moet je de virtualhost in WAMPP ook aanpassen zodat deze luistert naar je externe ip-adres. Maar ja, dan moet je computer ook de hele tijd aan blijven staan.

Persoonlijk zou ik dit bij je hostingprovider Strato zelf doen onder een subdomein. Maar waar loop je dan vast op?

Een gratis webhost raad ik af, dat is verre van professioneel en kent vaak ook beperkingen.
 
Laatst bewerkt:
Allereerst:
- Portwarding in je router instellen, zodat alles op je externe ip-adres (bijv. http://123.123.123.123) uitkomt op jouw computer.
Mogelijk moet je de virtualhost in WAMPP ook aanpassen zodat deze luistert naar je externe ip-adres. Maar ja, dan moet je computer ook de hele tijd aan blijven staan.

Persoonlijk zou ik dit bij je hostingprovider Strato zelf doen onder een subdomein. Maar waar loop je dan vast op?

Een gratis webhost raad ik af, dat is verre van professioneel en kent vaak ook beperkingen.

Allereerst, bedankt voor je reactie.

Mijn voorkeur gaat dan uit om het onder een subdomein te doen, i.p.v. de instellingen van de router aan te passen.

Waar ik op vast loop is het volgende:
Ik heb een subdomein aangemaakt op STRATO. Ik kan ook verbinding maken naar mijn hoofddomein via FTP. Vanuit mijn localhost website heb ik de Duplicator plugin gedownload om het hele gebeuren te kunnen exporteren. Via de FTP zou ik dan deze in een map moet plaatsen (de root map?) en een scriptje moeten draaien, maar zover kom ik niet. Verder raak ik zoek op de vervolgstappen. Ik heb gelezen dat je het subdomein aan een map moet koppelen en een MySQL database aan moet maken (corrigeer me als ik het fout heb). Echter weet ik niet in welke volgorde ik het moet doen; dit is het bericht wat ik van STRATO zelf heb ontvangen:
Hallo Steven,
In principe zou je het via een subdomein kunnen doen en dit subdomein naar een map op jouw webspace laten doorverwijzen. Echter heeft WordPress ook altijd een achterliggende database, deze zul je dus ook moeten importeren en koppelen aan de website. Je zult dus het subdomein moeten aanmaken, via FTP de gegevens naar je webspace uploaden, je subdomein aan deze map koppelen (via het domeinbeheer), database aanmaken (via Database & Webspace), importeren en vervolgens de verbinding tussen database en website in orde moeten maken via het wp-config.php bestand. Succes!


Excuses voor eventuele onduidelijkheden!
 
Ik heb geen flauw idee hoe de website in elkaar zit, maar als deze MySQL(i) gebruikt, dan moet je inderdaad even een extra database aanmaken

Verder is alles in de subdomein (als ik het goed heb) bereikbaar via de mapnaam. Dus http://janssenbv.jouwdomein.nl komt uit in /janssenbv

Als je Wordpress gebruikt dan kan je deze inhoud vanuit je Dashboard prima exporteren en importeren in een nieuwe verse installatie.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon de website in een submapje 'preview' op je eigen website zetten.
Je geeft de klant het linkje www.example.nl/preview (example.nl = jouw domein).

Wil je dat alleen de klant en jij erbij kunnen?
Maak een .htaccess en .htpasswd bestand en zet die in het mapje 'preview'. Geef de klant de gebruikersnaam en wachtwoord die je hebt verzonnen.
Deze bestanden maak je bijvoorbeeld met de generator van TransIP.
 
Je kan een site ook in een subdirectory plaatsen. Maar onthoud dan dat je wel in de problemen kan komen met de paden die je in je scripting verwerkt.

Ikzelf draai testsites altijd op een (sub)domein, zodat je een zo gelijk mogelijke omgeving hebt met je productie-URL.
 
Wat php4u aangeeft is idd een handige manier zodat je snel test- en live omgeving kan vergelijken.

Als de website is opgebouwd met relatieve directory- en url paden dan zou het niet uit mogen maken of de site in de root, in een subdirectory of op een subdomein staat. Een website hoort zelf uit te zoeken waar z'n 'home index' staat. Alle map- en url paden zijn dan relatief hievan. @schost Is dit het geval bij jouw website?
 
Laatst bewerkt:
Wat php4u aangeeft is idd een handige manier zodat je snel test- en live omgeving kan vergelijken.

Als de website is opgebouwd met relatieve directory- en url paden dan zou het niet uit mogen maken of de site in de root, in een subdirectory of op een subdomein staat. Een website hoort zelf uit te zoeken waar z'n 'home index' staat. Alle map- en url paden zijn dan relatief hievan. @schost Is dit het geval bij jouw website?

Ik durf het eigenlijk niet te zeggen of dit bij mijn website het geval is.

Dit krijg ik te zien als ik via FileZilla verbinding maak met mijn website. WordPress_01 & _03 zijn allebei lege mappen. Hoe die er komen of wat die doen, geen idee. In de map WordPress_02 staat mijn eigen website.

17aa64ab0975a510f610e3bc97cc7b67.png
 
Heb je gebruik gemaakt van een 'installer' in het control panel van je hosting provider?
 
Persoonlijk raad ik gebruik van dergelijke automatische installers af. Vaak zijn ze niet geheel update of plaatsen de applicaties in de verkeerde mappen.
Zo heb ik ooit eens een forum als test geinstalleerd op een server, waarna ik na een paar maanden tijd het forum eens bekeek. Het was overspoeld was met 500.000 spamberichten en 20.000 spammende useraccounts. Bij de normale installatie bleek dat het forum wel netjes met een goede beveiliging werd geinstalleerd, maar dus niet bij de automatische installatie.

Zelf installeren van Wordpress is niet zo heel lastig en er zijn genoeg tutorials die uitleggen over hoe FTP werkt.
 
Laatst bewerkt:
Voor de installatie van mijn eigen website heb ik inderdaad een installer van Strato gebruik. Tot dusver werkt alles naar behoren en komt er ook geen spam binnen. Hier wil ik dus het liefst niet aankomen. Voor het subdomein ben ik wel bereid om Wordpress handmatig te installeren.
 
Dit verklaart de 3 mapjes WordPress_01 t/m _03
Je hebt 3 keer de installer gedraaid en daarna ben je verder gegaan met WordPress_02 ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan