automatisch publiceren op webpagina vanuit acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

krisdeschutter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Berichten
4
Is er een mogelijkheid om (automatisch) een tabel te publiceren op mijn webpagina vanuit access ?
Excel heeft de mogelijkheid maar ik vind geen mogelijkheid in access.
Alvast dank voor de hulp !
 
Dat je die niet vind, is logisch: die is er niet.
 
De vraag is: Hoe zie je het gepubliceerd op een website?
In wat voor formaat? XML, JSON, of als opgebouwde tables in HTML?

Misschien moet je even wat meer duidelijkheid scheppen over wat je precies wilt. Mogelijk is er vast wel een macro'tje te bakken die die zou kunnen.
 
Dat is nog geen uitleg over wat je wilt. Ik was (wellicht) een beetje kort door de bocht met mijn antwoord, maar dat kwam door het woord 'automatisch' in je vraag:
Is er een mogelijkheid om (automatisch) een tabel te publiceren op mijn webpagina vanuit access?
Dat zou nog (ontzettend onhandig; Microsoft heeft de optie er niet voor niets uitgesloopt) kunnen in een oudere versie van Access waarmee je ASP pagina's kunt maken, maar in de hogere versies (vanaf 2010) kan dat dus niet meer. Je kunt wel simpel een snapshot van een tabel maken en die enigszins geautomatiseerd pushen naar een server, maar dat is niet wat ik onder 'automatisch' versta. Daarbij denk ik toch aan een webpagina die 'live' de data uit de tabel haalt.

Andersom is dan een stuk makkelijker: in je webomgeving een koppeling met een database maken met ADO of DAO, en dan de gewenste data ophalen en in je formulieren zetten. Maar dan is Access niet meer dan de container waar de data in zit. Dan kun je elke database gebruiken. Access is tegenwoordig een programma dat bedoeld is om lokaal op een pc of in een netwerk te draaien, niet als webdatabase.

Ik ben dus wel heel benieuwd naar de oplossing waar php4u mee gaat komen, want ik denk dat hij daar heel veel mensen blij mee gaat maken :).
 
Hallo, als je een gratis database zoekt voor publicatie op een website: bekijk even SQL express. Daarbij kan je ook de reporting services installeren waarmee je data rapporten op het internet kan publiceren.
 
Ik zou dan eerder naar MySQL overstappen. SQL Express vind ik niet de meest voor de hand liggende optie. Maar ik heb geen ervaring met SQL Express op het internet, en als noellag dat wel heeft, en het werkt goed, dan zal dat wel een optie zijn :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan