rij wordt colmn en visa versa

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1977

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2011
Berichten
215
Goedemorgen,

Ik heb een tabel met ID, checkbox1,checkbox2,checkbox3

Nu zie je dat allemaal in een rij, maar ik zou graag op een raport zien,
ID
checkbox1
checkbox2
checkbox3
Dus de checkbox onder de ID en niet er naast.
 
Dat is heel simpel; in een rapport bepaal je helemaal zelf waar de objecten staan. Als jij ze onder elkaar zet i.p.v. naast elkaar, dan ben je er toch al?
 
ja dan krijg je één:
ID
checkbox1
checkbox2
checkbox3
Ik zou graag meerdere colmen zien.
 
Nu ben je me kwijt, vrees ik. Je geeft eerst aan dat je de velden niet in een rij wilt zien (waardoor je meerdere kolommen krijgt) maar in één rij, zodat je alles in één kolom ziet. Dat laat je ook zien in je voorbeeldje. Vervolgens zeg je dat je meerdere kolommen wilt zien..... Dat is dus nogal tegenstrijdig. Het is het een of het ander, niet allebei.
 
Ja dat begrijp ik nu ook dat je me kwijt bent.
Inderdaad als je alles onder elkaar zet krijg je wat ik wil is dat allee records naar kolom gaan.
dus
Code:
ID checkbox1,checkbox2,checkbox3
1          O            O             O
2          O            O             O
3          O            O             O
Nu alles omgooien:
Code:
ID   1      2     3
checkbox1      O      O    O
checkbox2      O      O    O
checkbox3      O      O    O

hoop dat het nu iets duidelijker word.
 
Laatst bewerkt:
Da’s mooi, want dan weet ik nu dat het niet kan :). De enige mogelijke oplossing is een draaitabel, maar dan mag je niet meer dan 256 records hebben. En dan nog: helemaal dit krijg je dan ook niet. Vermoed ik. Maar je kunt het proberen.
 
Daarnaast heb je nog een heel ander probleem, omdat je maar één waardeveld kunt hebben; je ziet dus niet de inhoud van alle checkboxen in het raster, maar de waarde van één veld. Dat dan weer wel per record. Ik heb het nog even voor je opgezocht, maar de limiet ligt inderdaad bij 255 velden. En de checkboxen staan niet onder elkaar, maar naast elkaar. Eigenlijk is de enige optie dus om een nieuwe tabel te maken (met dus als limiet 255 velden) en die met VBA en een recordset vullen vanuit de brontabel. maar je komt dus in de knoop met het aantal velden dat je hebt, want je kunt maar 254 records uit de bron op deze manier toevoegen (het eerste veld gaat op aan je checkboxomschrijving).

Dit soort klusjes moet je gewoon in Excel doen, daar kan het wel. Overigens kun je dat dan weer wel vanuit Access aansturen natuurlijk met een macro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan