beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
451
Ik heb windows 10.Ik doe al jaren internetbankieren bij de Rabobank. Als je inlogt krijg je een kleurcode. Die moet je scannen en dan krijg je de inlogcode. Maar ALS ik al kan inloggen dan krijg ik geen kleurcode meer en wordt ik omgeleid via Bing. En als ik bijv.rechtspraak.nl intoets dan krijg ik de melding certificaatfout. Deze site is niet veilig Kan dit aan het beveiligingscertificaat liggen. ?? En zo ja,hoe kom ik hier aan.. En ga ik boven op de pc van mijn zoon dan is er niks aan de hand,dan kan ik alles regelen. Dus mijn vraag is ….wat is dit.??. Het is misschien wel een verwarrende vraag, maar ik weet niet anders hoe ik hem stellen moet.
 
rechtspraak.nl krijg is ook op IE en Firefox certificaatfout. Certificaat zou geldig zijn t/m 10/4/2019. Met IE kan ik de pagina bezoeken en denk niet dat deze onveilig is. Bij het uitwisselen van financiële en persoonsgegevens moet je een dergelijke pagina niet gebruiken.

De site-eigenaar (rechtspraak.nl) moet zorgen voor een geldig certificaat. Jij kunt daar niets aan doen. Rabobank kun je bellen of e-mailen. Natuurlijk nooit laten omleiden.
 
Laatst bewerkt:
Ja,dank je wel. Het was maar een voorbeeld. Maar wat doe ik met de rest van het probleem. Waar ligt dit aan ..??
 
Dus de Rabobank is het probleem? Je moet altijd inloggen via de zelf gemaakte snelkoppeling van de Rabobank. Gaat het dan niet goed, blijkbaar tweetraps hoe je dat noemt contact opnemen met de Rabobank of de pc van de zoon gebruiken. Ik heb zelf geen Rabobank, dus ken de procedure niet.
 
Laatst bewerkt:
Ja,dank je wel. Ik heb de Rabobank 2 x aan de lijn gehad en die hadden geen storing . Die zeiden cookies wissen en ook evt opnieuw opstarten,maar niks helpt. Dus ik sta open voor andere tips. Bedankt in ieder geval...
 
Gebruik je CCleaner? Heb je IE en Firefox geprobeerd? De laatste is beter. Welke beveiliging heb je? Heb je een volledige systeemscan gedaan? Add-ons en extensies kunnen vaak ook een oorzaak zijn dat iets niet werkt.

Ik zie deze link staan voor het inloggen:
https://bankieren.rabobank.nl/klant...nternet.rabo_internetbankieren&pos=actieknop?

Let op: link niet gebruiken! Link moet je altijd zelf opzoeken en dan snelkoppeling maken!
 
Laatst bewerkt:
Dank je . Ik ga dit allemaal proberen. Ik heb zojuist een afspraak gemaakt om de pc een onderhouds beurt te geven omdat het ook al 2 jaar geleden is Dus in ieder geval bedankt voor je antwoord
 
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt om de pc een onderhoudsbeurt te geven omdat het ook al 2 jaar geleden is
Tav deze pc: mss tijd voor een schone installatie? Das best lang 2 jaar als je zelf nooit iets op security gebied kunt doen.. .veel te lang eigenlijk. Is een risico op zich.
Gebruikers zijn tegenwoordig onder windows 10 best goed gescheiden, maar na de herinstallatie... of de schoonmaak actie (niet mijn voorkeur... ) maak dan meteen een nieuwe gebruiker aan die geen admin rechten heeft en waar je echt alleen bank zaken doet. Ik doe dit al jaren zo waardoor de kans op troep bij een gebruiker en in het systeem veel kleiner wordt, het is dus veel veiliger.
Na de bankzaken wel even netjes uitloggen en op je normale (niet admin..) account inloggen.
De kans op rare zaken in de browser neemt af, simpel omdat er minder potentieel storende troep in je internet browser bij deze gebruiker gaat komen.

PS: Het verandert uiteraard niets aan het verlopen van een certificaat van een website. Dat komt niet van jouw system af. Je wordt er alleen voor gewaarschuwd zoals je merkte. En terecht...
 
Met een onderhoudsbeurt kan je alle kanten uit.
Bepaalde banken melden welke browser niet mag gebruiken.
Mijn gebuur mag Edge niet gebruiken om te bankieren. Waarom? Ik ben niet bij die bank.
Het heeft misschien ook iets in die aard met TS te maken?
 
Bing zal u zelf wel gebruiken als zoek hulp, bij add-ons.

Certificaatfouten komen voor bij verouderde browsers, zo oude versies dat er geen updates meer voor zullen komen. Explorer 8 bijvoorbeeld.

Een mogelijkheid is dat de systeemtijd en/of datum niet de goede is en een computer kan dat wel eens herstellen met Internet tijd maar doet dat dan af en toe. Kijk dus eens op het klokje rechts onder, de zomertijd niet gezet of verkeerde datum?
 
Geen overfocus op het certificaat...
Ja,dank je wel. Het was maar een voorbeeld. Maar wat doe ik met de rest van het probleem. Waar ligt dit aan ..??

@DANIEL162
Met een onderhoudsbeurt kan je alle kanten uit.
Mijn voorkeur blijft: schone installatie en geen "schoonmaak" en dan testen of het probleem opgelost is.
Je blijft met mogelijk oude meuk in een systeem zitten... eigenlijk wil je dat zo wie zo niet. Onafhankelijk of het voor een bank is..

En dit was een inkopper:
https://www.rabobank.nl/particulieren/toegankelijkheid/besturingssystemen-en-browsers/
De browser keuze lijkt me dus geen probleem.
Download nieuwste browserversie
Via onderstaande links kun je de nieuwste browserversie downloaden en installeren.

Download Google Chrome
Download Mozilla Firefox
Download Apple Safari
Download Microsoft Edge

@Alfred 2 : Onder Windows 10 heb je iig it probleem niet mer "Explorer 8 bijvoorbeeld."....
"

Edit: het omleiden vai Bing hoort zoals het al gezegd werd niet. Kan zijn dat er een zoekveld actie plaats vindt ipv direct naar de getypte link te gaan?
Typ je wel de complete ink van de bank of laat je je meeslepen door de autfill actie van Edge en kom je daardoor op een andere site terecht?
Dat laatste lijkt nog het meest voor de handliggend.
Dit is mijn Rabolink https://www.rabobank.nl/particulieren/

Ik ken Edge te weinig, heb al jaren Opera, werkt met de banken die wij hebben probleemloos. En de belasting kunne we ook kwijt via hun belasting opgave invul site...
 
Laatst bewerkt:
Maar ALS ik al kan inloggen dan krijg ik geen kleurcode meer en wordt ik omgeleid via Bing
Welke brouwser gebruik je dan om in te loggen?

@Alfred 2 : Niet slecht bekeken. Systeemtijd. "Boot Systems Time Conflicts"
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het probleem al gedeeltelijk opgelost .Ik heb systeemherstel gedaan en ik moet zeggen het probleem met de Rabobank is opgelost.Hij is sneller dan ooit te voren. Maar ..alleen nu heeft hij outlook en planet er ook afgegooit,terwijl ik dacht dat dit zou blijven staan. Maar goed,de pc krijgt morgen een onderhoudsbeurt en laat ik het meteen weer installeren. Want zo veel verstand van een pc heb ik nou ook weer niet. Bedankt allen voor de goeie tips. Ze blijven altijd waardevol.
 
Nogmaals mijn verhaal Ik wil dus inloggen bij de Rabobank ,maar krijg de kleurcode niet waarmee ik kan inloggen. De pc is net terug van een onderhoudsbeurt en nagekeken. Bij de servicemonteur thuis geen problemen,bij mij thuis boven de pc ook geen problemen en hier beneden doet hij het niet. De servicemonteur is er een uur mee bezig geweest maar kwam er ook niet uit. Hij zei het zou waarschijnlijk aan de kleurinstellingen liggen,maar dat is het ook niet. Wat kan het dan nog zijn..??
 
Bij de servicemonteur thuis geen problemen,bij mij thuis boven de pc ook geen problemen en hier beneden doet hij het niet.
Heb je beneden genoeg signaal. Internettoegang.
De servicemonteur zal dit wel gezien hebben zeker?
 
Laatst bewerkt:
Ja,ik neem aan dat hij dit gezien heeft. Mijn downloadsnelheid is 813 mbps en upload 36.0 mbps .
 
Laatst bewerkt:
Indien je te ver af bent van je router zal je geen signaal krijgen op je pc. en je zal ook HelpmijNl niet kunnen openen.
 
de router staat net onder mij.Ong. 50 cm van mij af. Dus dat moet lukken. Zo staat hij al jaren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan