beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
451
Ik heb windows 10.Ik doe al jaren internetbankieren bij de Rabobank. Als je inlogt krijg je een kleurcode. Die moet je scannen en dan krijg je de inlogcode. Maar ALS ik al kan inloggen dan krijg ik geen kleurcode meer en wordt ik omgeleid via Bing. En als ik bijv.rechtspraak.nl intoets dan krijg ik de melding certificaatfout. Deze site is niet veilig Kan dit aan het beveiligingscertificaat liggen. ?? En zo ja,hoe kom ik hier aan.. En ga ik boven op de pc van mijn zoon dan is er niks aan de hand,dan kan ik alles regelen. Dus mijn vraag is ….wat is dit.??. Het is misschien wel een verwarrende vraag, maar ik weet niet anders hoe ik hem stellen moet.
 
rechtspraak.nl krijg is ook op IE en Firefox certificaatfout. Certificaat zou geldig zijn t/m 10/4/2019. Met IE kan ik de pagina bezoeken en denk niet dat deze onveilig is. Bij het uitwisselen van financiële en persoonsgegevens moet je een dergelijke pagina niet gebruiken.

De site-eigenaar (rechtspraak.nl) moet zorgen voor een geldig certificaat. Jij kunt daar niets aan doen. Rabobank kun je bellen of e-mailen. Natuurlijk nooit laten omleiden.
 
Laatst bewerkt:
Ja,dank je wel. Het was maar een voorbeeld. Maar wat doe ik met de rest van het probleem. Waar ligt dit aan ..??
 
Dus de Rabobank is het probleem? Je moet altijd inloggen via de zelf gemaakte snelkoppeling van de Rabobank. Gaat het dan niet goed, blijkbaar tweetraps hoe je dat noemt contact opnemen met de Rabobank of de pc van de zoon gebruiken. Ik heb zelf geen Rabobank, dus ken de procedure niet.
 
Laatst bewerkt:
Ja,dank je wel. Ik heb de Rabobank 2 x aan de lijn gehad en die hadden geen storing . Die zeiden cookies wissen en ook evt opnieuw opstarten,maar niks helpt. Dus ik sta open voor andere tips. Bedankt in ieder geval...