Word 2016 VBA. Bladwijzer selectievakje

Status
Niet open voor verdere reacties.

KPTPTT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2018
Berichten
321
Hallo experts. Voor het automatisch genereren van grote aantallen schoolrapporten heb ik een .docm document gemaakt met VBA code. In een invulformulier kan ik Naam etc. invoeren en dmv een bladwijzer(s), op basis van een Range, wordt de naam automatisch ingevuld. Dit werkt uitstekend echter wil ik hetzelfde principe toepassen voor het automatisch invoeren van vinkjes in checkboxen. Dit werkt niet. Het enige resultaat is ipv. een geplaatst vinkje, de tekst Waar of Onwaar.
Bijgaande een compilatie als voorbeeld met vba code van het .docm document. Als het document wordt geopend, wordt een keuzescherm getoond, klik op Titel en voer de naam in/OK, dat gaat goed, klik op beoordeling, vink "boeken" aan/OK en dat gaat niet goed. Sluit het document en open opnieuw en weer een nieuwe testmogelijkheid. Ik heb van alles geprobeerd maar Hoe zou de code voor de checkbox er uit moeten zien?
De (range)bladwijzer voor het vinkje is HV1, voor de tekstbox is het Naam en te vinden bij Invoegen-Bladwijzers.
 

Bijlagen

  • Test Helpmij_compilatie.docm
    70,2 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Checkboxen zijn objecten (velden) die je niet met Range aanroept. Ze hebben een bladwijzernaam die je gelijk kunt gebruiken. Mits je die weet natuurlijk
 
Ik heb een bladwijzer bij de checkbox in het document geplaatst. Hoe kan ik een vinkje in het document plaatsen aangestuurd vanuit het VBA formulier? Zie bijlage. Er kan wel een vinkje worden geplaatst in het VBA formulier dmv. True etc. maar hoe doe je dat in het document bij de bladwijzer vanuit VBA code.
 
Zoals ik kan zei: checkboxen zijn velden en die pak je niet door een bladwijzer die er bij staat. Het veld is al een bladwijzer. Mits je die invult natuurlijk. Maar dat is logisch :).

Dat gezegd hebbende: jij pakt (uiteraard) de moeilijkste optie door geen formulierveld te gebruiken, maar een ContentControl. En je snapt het al: die heeft géén bladwijzer eigenschap. Maar ook een ContentControl kun je herkennen (titel, tag). En dus een waarde aanpassen. Maar is een stuk moeilijker.
 
Dank voor je uitleg. Helaas is je informatie mij niet (helemaal) duidelijk. Ik heb de checkboxen in het document overgenomen uit een toolkit (ContentControl) waarmee ik ook programmeer, andere typen uit bv. Symbols zijn niet bruikbaar. Alle items in het document zijn gemerkt met een bladwijzer zodat ik de tekstvelden via VBA kan aansturen en heb ik een formulier gemaakt die ik rechtstreeks in het document als formulier kan invullen en dmv het VBA formulier. De checkboxen zou ik niet weten hoe ik die kan aansturen. Heb je mijn voorbeeld gezien en een idee gekregen wat ik zou willen? Hoe kan ik de checkboxen automatiseren zoals bij een Nieuw formulier alle checkboxen in het document resetten.
 
Les 1: vergeet bladwijzers. Je ziet in je eigen code hopelijk al hoe knullig je daarmee omgaat. En het hoeft dus ook niet, omdat je ContentControls prima kunt aansturen vanuit de ContentControl collectie. Alleen is dat dus een stuk lastiger dan als je de 'oude' formuliervelden gebruikt. Ok, ze zien er minder gelikt uit, maar dat maakt voor het eindresultaat helemaal niks uit, je document blijft exact hetzelfde uit de printer komen.
Maar ook met ContentControls (en vooral: een beveiligd formulier) moet je er uit kunnen komen zonder bladwijzers.
 
Dank. Zoals ik antwoorde, ik begrijp niet wat je bedoelt. Geen bladwijzers? Hoe kan ik dan vanuit het formulier instructie geven aan een tekst in het document? Het enige wat ik begrijp dat het niet gaat werken, is dat zo?
De belangrijkste vraag: "Hoe kan ik een checkbox in een document mbv. VBA aan en uit zetten". Ik ben op internet aan het zoeken en vind checkboxen die toegepast kunnen worden in een string met Unicode
ChrW(9745) en ChrW(9744) maar weet niet hoe deze toe te passen. Bij de "String" kan ik dan een bladwijzer plaatsen. Hoe kan ik checkboxen vanuit VBA gestuurd in een document realiseren?
 
Laatst bewerkt:
Nou, in elkaar flansen.... Ik heb eerst de ContentControl maar eens vervangen door een gewoon selectievakje. Dan hoef je namelijk alleen maar wat regels die je zelf bedacht had weg te gooien. En dat is toch veel makkelijker?
 

Bijlagen

  • Helpmij_compilatie.docm
    73 KB · Weergaven: 69
Dank voor je werk, sorry de beantwoording heeft even geduurd. Het is inderdaad wat eenvoudiger. Ik twijfel nog welke ik ga toepassen. Ik heb wat mooiere Unicode checkbox gevonden alleen die werkte niet en ben er achter. Ik heb zit testen in de debug mode en daar wordt de Unicode in het Direct veld niet getoond echter in het document wel, niet slim van mij maar opgelost. Nogmaals dank.
 
Zoals ik al zei: ContentControls zijn veel lastiger uit te lezen en te programmeren. Maar het kan uiteraard wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan