• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch sorteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pd1lg

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2015
Berichten
86
Hallo allemaal,

Ik ben nog steeds bezig met een goed werkend programma te maken voor onze biljartclub.
En het lijkt erop dat ik nu goed op weg ben. Werkt op de pc en Ipad. Dus geen VBA meer.

In de velden BG4 t/m BH26 staan de spelers met hun moyenne(Gemiddelde).
Die worden automatisch naar de cellen BG36 t/m BH 99 gekopieerd.

In BL36 t/m BQ 99 worden de scores verwerkt. En dit is nogal een tijdrovende bezigheid,
ik moet elke formule aanpassen als een speler op een andere positie komt te staan.

Ik vraag me toch steeds af, of er geen makkelijkere manier is voor de formules in de cellen BM36 t/m BQ 99.

Ik ben nu bezig met de vierde ronde. Er zitten verborgen cellen in.

Misschien denk ik te moeilijk, ben van mezelf behoorlijk chaotisch in mijn hoofd. En door mij chaos is mijn denkwijze, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan. HI

Is er iemand die een voorbeeldje heeft voor mij.

Lambert
 

Bijlagen

  • Pasen 1_3(LDG).xlsb
    814,2 KB · Weergaven: 30
nieuwe cel BR36, die 5 waarden kan aannemen
* x, als de 2 uitslagen nog niet zijn ingevuld.
* ???, als 1 of beide namen niet te vinden zijn in de hoger staande lijst
* 1, 0 of -1 naargelang het verschil tss de uitslag en het spelersgemiddelde van beide spelers
Dan nemen de kolommen BL:BO dat resultaat uit BR over.
 

Bijlagen

  • Pasen 1_3(LDG).xlsb
    807,8 KB · Weergaven: 30
Als je ze weg laat, wat je natuurlijk ook zelf had kunnen proberen, krijg je WAAR/TRUE of ONWAAR/FALSE te zien. Door het gebruik van -- wordt het omgezet naar een getal. 1 = WAAR/TRUE 0 = ONWAAR/FALSE. Je kan hiervoor ook de functie N() gebruiken.
Code:
=N(BR36<>"x")
 
Als je ze weg laat, wat je natuurlijk ook zelf had kunnen proberen, krijg je WAAR/TRUE of ONWAAR/FALSE te zien. Door het gebruik van -- wordt het omgezet naar een getal. 1 = WAAR/TRUE 0 = ONWAAR/FALSE. Je kan hiervoor ook de functie N() gebruiken.
Code:
=N(BR36<>"x")
[/QUOTE

Dank u.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan