Formule via VBA in cel plaatsen werkt, MÀÀR...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mullie04

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2016
Berichten
14
Hallo

via VBA een nederlandstalige formule in een cel plaatsen lukt en werkt prima - dat is niet het probleem (want ik zag je al denken, dat hebben we al wel gehad ;) )
deze werkt dus:
Code:
ActiveCell.Formula = "=((SUMIFS(Aantal,Regie,""N"",Project,$B5,Dag_vd_Week,D$4,Jaar,$E$2,Weeknummer,$H$2,MdwCode,$B$3)

de formule berekent een getal adhv een sommen.als, met variabelen die uit andere cellen in het tabblad worden gehaald.

PROBLEEM:
Ik wil in een cel niet het getal zien, maar wel 2 getallen met een '/' tussen. Het eerste getal is namelijk de som van de uren NIET in regie, het 2e WEL in regie.
wil ze samen in 1 cel laten zien, zoals dit hier: 12 / 4. Dus 2 maal bijna dezelfde formule achter elkaar met een / tussen.

excel/VBA doet nogal moeilijk over die / die ik er wil tussenkrijgen - ik veronderstel omdat dat als string bedoeld is tussen 2 getallen. Mijn output mag een string zijn, zolang het er maar zo uit zien: 12 / 4

Dit geeft fouten:
Code:
ActiveCell.Formula = "=text((SUMIFS(Aantal,Regie,""N"",Project,$B5,Dag_vd_Week,D$4,Jaar,$E$2,Weeknummer,$H$2,MdwCode,$B$3))" & "" & " / " & "" & "(SUMIFS(Aantal,Regie,""J"",Project,$B5,Dag_vd_Week,D$4,Jaar,$E$2,Weeknummer,$H$2,MdwCode,$B$3)))"

Heb al veel varianten geprobeerd met "" en '' en && en... maar krijg niet de juiste format gevonden.

HELP? :d:d:d
 
ok, heb al opgelost.
toch dank aan zij die moesten aan het zoeken geweest zijn ;)

dit is de juiste code:
Code:
ctiveCell.FormulaR1C1 = _
            "=SUMIFS(Aantal,Regie,""N"",Project,RC2,Dag_vd_Week,R4C,Jaar,R2C5,Weeknummer,R2C8,MdwCode,R3C2) & "" / "" & SUMIFS(Aantal,Regie,""J"",Project,RC2,Dag_vd_Week,R4C,Jaar,R2C5,Weeknummer,R2C8,MdwCode,R3C2)"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan