Hoogte voetnota eenmalig aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

blmsth

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2013
Berichten
47
Goede middag
In mijn document moet ik een voetnota invoegen. Echter de ruimte van de voetnota op de pagina is te klein en bijgevolg wordt het resterende deel van de voetnota onderaan op de volgende pagina getoond (wat ik niet wil). Ik wil eenmalig de hoogte van mijn voetnota verhogen, zodat de inhoud van mijn voetnota volledig wordt getoond op de pagina.
Graag jullie tips.
Mvg
Tom
 
Ik neem aan dat je voetnoot bedoelt met voetnota. Het antwoord daarop (eenmalig de voettekst aanpassen) is heel simpel: dat kan alleen door een aparte sectie te maken voor die voetnoot. Of, alternatief wellicht (niet geprobeerd) is om in het document een tekstvak te maken, en de tekst daarheen te verplaatsen. Maar dat raad ik niet aan, omdat je dan de werking van de voettekst aantast.
 
Je hebt gelijk, OctaFish, het is voetnoot. Hoe kan je zo'n aparte sectie maken dan?
Ik neem aan dat je voetnoot bedoelt met voetnota. Het antwoord daarop (eenmalig de voettekst aanpassen) is heel simpel: dat kan alleen door een aparte sectie te maken voor die voetnoot. Of, alternatief wellicht (niet geprobeerd) is om in het document een tekstvak te maken, en de tekst daarheen te verplaatsen. Maar dat raad ik niet aan, omdat je dan de werking van de voettekst aantast.
 
Je zou na 6 jaar HelpMij moeten weten dat je niet moet quooten op berichten als dat niet nodig is. Deze quoot lijkt mij wel in de categorie Overbodig te vallen :). Tenzij je misklikte tijdens het klikken op de knop <Reageer op bericht> die er immers pal onder staat :D. Onthoud: de quote knop is geen antwoordknop.

Back to business: er zijn verschillende soorten secties. Wat jij nodig hebt is een Sectie-einde Volgende pagina. Die vind je in Word 2016 onder het tabblad <Indeling>, in oudere versies is dat geloof ik <Pagina-instelling>. Je klikt daar op de knop <Eindemarkeringen en pakt dan de optie <Volgende Pagina>. Dat is overigens nog wel een beetje tricky, omdat je dus nooit precies weet wanneer dat ingaat; als je ergens ervoor tekst toevoegt of weghaalt, kan de tekst lelijk gaan schuiven. En datzelfde geldt voor de sectie die je moet maken áchter de tekst met de voetnoot, want je wilt de oude marges daarna weer terugzetten. Dus voor één voetnoot moet je drie secties gebruiken. Ik zou serieus overwegen om het anders te doen. Sterker: ik zou het niet overwegen, ik zou het anders doen :D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan