Googlescript:waarde uit optelformule verzenden bij auto email google formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rawry

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2014
Berichten
33
Hallo allemaal,

Ik heb een script dat ik gebruik om een auto mail te laten sturen op basis van input uit een ingevuld google formulier.
In het google form kan een optie met prijs geselecteerd worden die vervolgens in de mail als value verstuurd wordt.
Nu wil ik de gebruiker echter meerdere prijzen laten selecteren waarbij het eindbedrag opgeteld wordt en automatisch in de mail meeverstuurd.

Ik weet echter niet of het daarbij nog mogelijk is om een script te maken waarbij ik alsnog automatisch een mail kan laten versturen.
Ik zie namelijk 2 problemen
1) Om het eindbedrag terug te geven gebruikt het script waarden uit het googleformulier i.p.v. waarden uit de spreadsheet (klopt dit?)
2) wanneer een google formulier verzonden wordt, wordt er in spreadsheets telkens een nieuwe regel gecreëert. Hierdoor moet ik telkens mijn optelformules in de goede rij erbij plakken wanneer er een nieuw ingevuld formulier binnenkomt.

Dit is mijn oude script
Code:
function autoEmail(e){
    var userName = e.values[1];
    var userEmail = e.values[6];
    var userTicket = e.values[7]; 
    var subject = "Bevestiging aanmelding";
    var message =  "Beste " + userName + "," + "\n" + "\n" +
                    "Hartelijk dank voor je aanmelding voor......" + "\n" +
                    "Bij deze hebben wij voor jou gereserveerd: "+ userTicket + "\n" +
                    "We willen je vragen om ..... "+ "\n" +
                    "... tekst" +  "\n" +
                    "...tekst" + "\n" +
                   "...tekst." + "\n" +
                    "tekst...." + "\n" + "\n" +
                    "Met vriendelijke groet," + "\n" + 
                    "tekst";


  MailApp.sendEmail (userEmail, subject, message);
}

Mijn vragen zijn dus:
Hoe kan ik in mijn script een variabele creeren die refereert naar de uitkomst van een optelformule?
Hoe kan ik zorgen dat mijn optelformule automatisch in de rij komt te staan waar het google formulier in binnenkomt?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan